shazz Geplaatst: 11 november 2013 Geplaatst: 11 november 2013 Hallo! Ik heb een vraagje over mijn teddy konijntje Loki. Loki is angora-achtig, met een zachte bruine kleur (havanah geloof ik) ... Nu is er alleen iets heel raars aan het gebeuren. Hij verliest zijn pluizige haar, en daaronder zit een diepe, donkerbruine vacht. Beetje chocoladekleur. Het is ook geen angora haar meer, het is nu een gewone vacht. Hij heeft zeker weten geen beestjes, geen pijn en geen jeuk. Ook zijn vrouwtje Lola plukt hem niet kaal, en hij plukt zichzelf ook niet kaal. Wat is dit, en hoe komt het? Kan het kwaad?
HJW Geplaatst: 11 november 2013 Geplaatst: 11 november 2013 Als ik het zo lees is hij gewoon in de rui en de donkerbruine vacht onder de pluisvacht is de nieuwe vacht die aan het groeien is. Dat wordt ook vanzelf weer langer. Je kunt hem helpen om sneller door de rui heen te komen door de losse pluizen eruit te plukken. Dat voorkomt ook verstoppingen als hij teveel haar binnen zou krijgen bij het wassen.
shazz Geplaatst: 15 november 2013 Auteur Geplaatst: 15 november 2013 Klinkt logisch HJW. Ik kam hem regelmatig, dan komen er ook hele bossen uit. Het is wel lachen, want hij is nu echt een paar tinten donkerder.
Aanbevolen berichten