Ga naar inhoud

chronisch plakpoep


Iris Q

Aanbevolen berichten

hey allemaal,

ik zit met een klein probleempje, omdat ik het probleem goed wil beschrijven geef ik even aan dat je het beter niet kunt lezen als je niet zo'n sterke maag hebt.

Als sinds het begin dat ik mijn konijnen heb (nu anderhalf jaar) hebben ze dagelijks last van plakpoep. Het probleem is echter niet dat ze het niet willen eten, ik heb het me eens bekeken en nu blijkt dat ze het vanuit de anus in hun bekje pakken en dan opeten maar ondertussen hangt er nog een stuk uit hun mond wat dan op de grond valt. Als het eenmaal op de grond ligt eten ze het ook niet meer op. Ze hebben nooit last van vieze kontjes, al hebben ze soms wel een bruine vlek op hun pootje omdat het dan soms vanuit hun bekje op hun pootjes valt. Ze krijgen drie keer per dag vers hooi en genieten hier dan ook met volle teugen van. Van brokjes wisselen heb ik geprobeerd maar ze moeten helemaal niks hebben van ss en eten alleen de brokken die ze eigenlijk al hun hele leventje krijgen. In de zomer kijk ik heel erg uit met vliegen en zorg dat alle poep verdwijnt uit de ren en hun hok. Is er nog iets wat ik kan doen? Is het voor de konijnen erg ongezond?

bedankt alvast voor de hulp en tips

xxx Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke geen plakpoep maar het niet helemaal opeten van de bdk.Meestal zijn het konijnen die teveel eten krijgen die hun bdk laten liggen,maar dat valt bij jouw wel mee als ik het zo lees.Toch zou je de biks nog kunnen minderen,ik heb twee Nederlandse Hangoordwergen en die wegen ongeveer 1600-1800 gram en die krijgen maar slechts 30 gram SS per dag/per konijn.Je geeft 3x per dag vers hooi en dat is perfect,vooral als je ook wat afwisseling hebt met verschillende soorten hooi.Veel meer kun je niet doen,tis wel apart dat ze het allebei doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ja idd apart dat ze het beide doen, ze komen wel uit hetzelfde nest maar dan nog. De brokjes nog iets minderen is idd een optie die ik dan ook serieus ga overwegen. Ik hoop dat iemand nog tips kan geven die hetzelfde heeft meegemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .