Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, sinds 3 dagen zie ik een soort grijzige vloeistof in mijn konijn haar oog zitten. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ademhaling is prima en geen nat neusje. Wel is ze sinds een halfjaartje rustiger geworden. Ik dacht, heel misschien heeft het met haar weerstand te maken. Het wordt natuurlijk ook kouder. Maar laat ik nou maar niet meteen conclusies trekken.

Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Mijn buurvrouw heeft mij aangeraden om oogzalf te gebruiken voor geïrriteerde ogen. Maar ze zegt dat je dan de oogzalf voor honden en katten gerust kan gebruiken. Is dit waar?

Geplaatst:

Je kunt beter niet 'zomaar een oogzalf' gebruiken! Ten eerste weet je niet wat er met je konijntje aan de de hand is en ten tweede zou het best kunnen zijn dat je konijn helemaal niet tegen deze oogzalf kan!

Ik raad je sterk aan met je konijntje naar de dierenarts te gaan na het weekend.

Er kan namelijk van alles aan de hand zijn. Staar of misschien wel E. Cuniculi. Mijn dierenarts zei dat dat 1 van de symptomen van E. Cuniculi is dat er vlekjes in de ogen kunnen komen of andere veranderingen aan de ogen. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou er toch echt even door een dierenarts naar laten kijken.

Heeft je konijn nog andere veranderingen/klachten behalve dat ze rustiger is geworden en de grijzige vloeistof in haar oog?

Geplaatst:

Het leek mij ook niet verstandig om die zalf te gebruiken. Ik ga maandag naar de DA en straks even bellen. Misschien weten zij iets. Vindt het sneu voor me konijntje.

Geplaatst:

Gelukkig heeft ze geen andere klachten :)

Het is altijd naar als er iets met je konijnen aan de hand is en je weet niet wat!

Goed dat je met je konijn naar de da gaat, ik hoop dat ze je verder kunnen helpen!

Sterkte met je konijn! :bunny1:

Geplaatst:

Ik zou ook niet zomaar oogzalf gaan gebruiken. Je zou wel met afgekoeld gekookt water op een doekje het oog voorzichtig een beetje kunnen schoonmaken.

Over dat de DA gesloten is, er is altijd een DA bereikbaar, ook in het weekend.

Ik kan niet oordelen of je zou moeten gaan of niet, vanaf een forum oordelen is lastig in dat soort situaties, wij weten niet hoe het eruit ziet.

Wil daarmee zeggen als je het niet vertrouwt je het best naar een DA kunt gaan.

Geplaatst:
Hoi, sinds 3 dagen zie ik een soort grijzige vloeistof in mijn konijn haar oog zitten. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ademhaling is prima en geen nat neusje. Wel is ze sinds een halfjaartje rustiger geworden. Ik dacht, heel misschien heeft het met haar weerstand te maken. Het wordt natuurlijk ook kouder. Maar laat ik nou maar niet meteen conclusies trekken.

Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Alvast bedankt

Hey,

Toen ik jouw verhaal las, moest ik aan mijn vorige konijn denken.

Hij had dit ook, en het bleek staar te zijn.

Hoe oud is jouw konijn?

Rambo kreeg het toen hij ongeveer 8 jaar was, en de oorzaak was ouderdom.

Geplaatst:

Afspraak gemaakt voor morgenmiddag. Noomy is ietsjes activer. Eet en drinkt nog steeds goed. Noomy's maatje likt af en toe aan het oog. Lijkt mij niet verontrustend voor de gezondheid van bijde nijntjes?

Geplaatst:

Ben terug van de dierenarts. Noomy schijnt een traanbuis ontsteking te hebben. Oorzaak waarschijnlijk slecht stro door stuiven van stofdeeltjes. Heb Gentapolycort oogdruppels mee gekregen. 4x daags 1 druppel in oog druppelen. 8 dagen lang. Blij dat ik weet wat het is. Bedankt iedereen. Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst:

Vervelend zeg! Lukt het druppelen een beetje?

Ik heb ook een (pleeg)konijn gehad die hier erg last van had! Bij hem lag de oorzaak van de traanbuis ontsteking bij de kiezen…

Hou maar even goed in de gaten of het over gaat met druppelen!

Sterkte ermee!

Geplaatst:

Ja druppelen lukt. Moet Noomy wel een beetje schuin houden. Ze vindt het niet vervelend. Ik moet toevallig nu druppelen. DA heeft niet eens naar haar kiezen gekeken. Terwijl hij wel heeft gezegd dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .