Eefje91 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Guus (ram) is vanmorgen gecastreerd en inmiddels weer thuis.Het is een buitenkonijnen, maar hij zit op dit moment binnen ivm dat hij zichzelf nog niet op temp kan houden.Guus is niet heel suf, maar ook nog niet 'zoals normaal'.Dat had ik ook niet verwacht, maar ik had wel gehoopt dat hij wat beter zou eten.We hebben geen pijnstilling meegekregen, omdat de da zei dat dat niet nodig was aangezien hij bij de da al goed at en dronk (zeiden ze).Eenmaal thuis eet Guus helemaal niet goed. Guus heeft sinds vanmiddag 16u dat hij thuis is welgeteld 3 SS brokjes op. Deze heb ik bijna naar binnen moeten duwen, ik hield een brokje voor zijn mond en duwde er een beetje tegenaan en dan begon hij een soort van automatisch het brokje aan te nemen en te kauwen…Uit zichzelf eet hij dus nog niet. Geen hooi, geen brokjes.Hij heeft wel een beetje wortelloof op, dat ging dan wel weer rap naar binnen.Ik heb ook nog geen keutel of plasje gezien.Wat kan ik nou het beste doen?Heeft het gewoon tijd nodig voordat hij weer lekker gaat zitten eten? Eten is nog nooit een probleem voor hem geweest, hij juist altijd heel gulzig…Ik maak me een beetje zorgen. Zou hij dan toch pijn hebben? We hebben nog een beetje carprofen van Gijsjes operatie, maar dit is inmiddels een jaar oud. Het lijkt me dat ik dit niet meer kan gebruiken, of geldt hierbij 'baadt het niet, dan schaadt het niet'?Verder heb ik nog critical care in huis (kan dit ook over de datum raken? is inmiddels misschien ook al een jaar open) en nog een potje olvarit wortel.Ik heb dus spullen in huis om dwangvoeding te maken (ook nog spuiten ervoor).Echter heb ik ook het idee dat wanneer ik een lekker papje zou maken van wat wortelhap, witlof en dan wat critical care of SS brokjes erdoorheen gemengd (maakt dat uit?), dat Guus dit misschien ook wel zou eten uit zichzelf…Hij is niet gewend zoveel suikers te krijgen, dus ik vraag me wel een beetje of dat dan weer problemen op gaat leveren voor zijn darmen…Hm, ik weet echt even niet wat nou het beste is om te doen!
xDeesj Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Ik antwoord puur even vanuit mijn ervaring die ik vándaag heb opgedaan, toevallig ook net mijne laten castrerenEet ie ook geen hooi? kheb de mijne nog geen brokjes zien eten maar wel stro en hooi.. ook wilde hij wel een knabbelstaafje/snoepje. Eet die van jou dat ook niet? :oJe hebt tot morgen he? Als ie dan nog niet eet moet je naar DA terug?succes! Ik hoop dat ie toch gauw weer gaat eten!
Babbely Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Carprofen, niet vandaag mee beginnen, de injectie is voor vandaag voldoende! Als hij groen wil eten, prima! Ieder hapje is er 1. Appel of een peentje, als hij het loof eet, gewoon lekker geven. Wat hij eet is niet zo spannend, wel dat hij iets eet.
Eefje91 Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Ik kom net in de woonkamer en zie dat Guus over de gehele nacht een paar (stuk of 10) biks brokjes op heeft en nog helemaal niet heeft gekeuteld. Ook heeft hij amper gedronken.Toch is hij niet heel erg suf en hij likt ook gewoon weer mijn hand af zoals altijd.Is dit nou een zorgelijke situatie? Wanneer komen de keutels weer op gang?Ik begin ernstig te twijfelen of hij bij de da echt zo goed heeft zitten eten…Zal het nodig zijn pijnstilling voor hem te halen? Het lijkt er niet op dat hij pijn heeft, en het wordt zeer lastig voor mij om pijnstilling te halen (da zit op halfuur rijden minimaal met de auto en ik heb zelf geen auto en vader moet hele dag werken).
Mandy87 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Hoe is het met guus? Lola heeft gelukkig een klein beetje gegeten en gekeuteld.
Eefje91 Geplaatst: 9 november 2013 Auteur Geplaatst: 9 november 2013 Wat fijn dat het met Lola goed gaat!!Guus heeft gistermiddag voor het eerst gekeuteld en ik zou bijna de vlag uitgehangen hebben zo blij was ik hahaha :tipi:Toen eenmaal de keutels op gang kwamen, begon hij ook weer uit zichzelf te eten. Eerst nog vooral hooi maar later ook biks.Vannacht heeft hij weer als normaal zijn bakje leeggegeten en hij heeft ook goed gedronken. Dit was ook te zien aan zijn toilet want deze was ook goed gevuld :mdr: hahaIk ben zo blij dat het weer beter gaat met hem!
Mandy87 Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 Wat fijn!! Hier ook. Lola zit weer lekker bij haar vriendje. Ze zitten nu alleen samen in de boven verdieping van het hok. Dat is wel sneu, maar haar wond moet eerst genezen voordat ze weer kan springen. En ze hebben iig elkaar..
Eefje91 Geplaatst: 9 november 2013 Auteur Geplaatst: 9 november 2013 Ja, dat probleem heb ik hier ook een beetje. Normaal loopt Guus de hele dag in zijn ren te springen, maar ik weet niet wanneer ik hem hier weer veilig in kan laten zonder dat hij zich bezeert of een infectie op kan lopen.Ik denk dat hij een hele hoop binkies zal maken zodra hij weer in de ren kan
Mandy87 Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 De dierenarts zei tegen mij de eerste werk rustig aan. Maar voor Lola is een zwaardere ingreep. Ik had bugs met een paar dagen weer in zijn ren. Dat waren kleine wondjes die snel dicht waren. Maar je kan altijd maandag de dierenarts even bellen voor advies.
Aanbevolen berichten