Ga naar inhoud

Vacht op snuit eraf


Daniel1989

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort lijkt het of één van onze konijnen meer en meer vacht verliest op zijn snuit.

attachment.php?attachmentid=71459&d=1383485200

Hij zit samen met een vrouwtje in één kooi (140CM bij 60CM) en het is enkel van de laatste dagen. Ze lopen samen heel veel los in de kamer en hij lijkt er geen last van te hebben. Je kunt het gewoon aanraken zonder dat hij rare dingen doet.

Soms lijkt er vacht terug te komen maar dat is de volgende dag weer weg.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat hij aan tralies knaagt?? Dan schuurt zijn neusje steeds tegen de tralies aan, waardoor hij daar kaal kan worden. Heb ik wel eens gezien bij een hamster.

Zijn kooi is vrij klein, dus kan me voorstellen dat dit het is. Voor als hij niet los mag in de kamer, kun je misschien een panelen ren voor zijn kooi zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat in mij opkomt is dat zij hem waarschijnlijk veel wast daar en ze de vacht er mee af likt door overmatig likken.

Ik sluit me wel aan bij naoomkuuh, de kooi is veel te klein om een koppel in op te sluiten, ook als ze een paar uur/overdag los mogen in de kamer. Misschien dat het overmatig likken juist gebeurt als ze opgesloten zitten? Ik kan me voorstellen dat er dan niet veel te doen is voor ze en dat wel met elkaar te maken kan hebben.

Ook alleen voor de nacht is zo'n kooi te klein, maar op zich zijn er wel eenvoudige manieren deze uit te breiden, bijvoorbeeld met een panelen ren met de kooi open, zo kunnen ze daar los in als jij niet thuis bent of slaapt en als je thuis bent klap je de ren zo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Ja het vrouwtje wast het mannetje erg veel. Maar ook vooral buiten de kooi. Als het mannetje rustig ligt. Wast het vrouwtje het mannetje voortdurend. We hebben nog even gekeken. Maar een veel grotere kooi konden we niet vinden. We hebben daarom een ren gekocht en deze binnen opgezet. Vannacht zijn ze direct in staat geweest het deurtje van de ren te openen en hebben ze de gehele woonkamer als leefgebied gehad. Pakte goed uit dus haha.

Afwachten of nu met meer ruimte het snuitje weer vacht krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel super dat je dat zo snel geregeld hebt, fijn voor ze hoor! Voor het deurtje kun je wel iets verzinnen misschien, tie rips werken hier ook prima maar er zullen misschien ook konijnen zijn die dat doorgebeten krijgen?. Anders een slotje eraan hangen ofzo? Weet niet of ze in de woonkamer evt bij kabels kunnen komen, dat kan natuurlijk gevaarlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .