Ga naar inhoud

Vreselijk !


Felicia

Aanbevolen berichten

(mij punt & vraagteken werken niet)

deze morgen ging ik bij de konijnen kijken, en zag dat één van de konijnen precies myxomatose heeft

zij zit wel samen met haar 4 dochters, zij zijn 4 jaar en de moeder die ziek is is een jaar of 10

weet haar exacte leeftijd niet, ze is hier gekomen toen ze al volwassen was met haar 4 geweldige dochters!!

haar ogen zijn precies opgezwollen en rood, ik vrees voor het ergste ,,,

en haar geslachtsorgaan is dik rood en opgezwollen

ze at wel goed mee

de DA komt rond de middag

als ze myx heeft, is het beste om haar te late inslapen (vraagteken)

ik wil niet dat ze een lijdensweg afgaat en uiteindelijk toch sterft ,,,

ik heb haar al zolang, ze is geweldig met haar 4 dochters, echt een prachtig groepje!

ik wil haar niet zomaar opgeven maar wil niet dat ze veel pijn heeft

vorige maand wou ze niet meer eten bij haar dochters en keutelde ook niet

ik heb haar toen apart gezet, en ze is er vanzelf goed bovenop gekomen! ik was zo blij ,,,

en nu dit :frown:

wat is jullie advies (vraagteken)

ik heb haar binnen genomen en lekker warm gezet

,,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

( zit nu op mijn gsm)

O en ik had ook nog enkele vragen over besmetting.

Ik heb nog andere konijnen die een paar meter verder zitten.

Wat moet ik allemaal doen ivm zoweinig mogelijk besmetting?

Telkens andere kleren aandoen?

Of ..?

En ik zit nu naast haar en ze is wel goed levendig, heeft gedronken en is nu van haar loof en wortel aan het eten.

Hoopvol ...

En ze gaat op haar achterpootjes staan om te snuffelen aan mij..

Maar ze niest veel en kan precies soms moeilijk ademen ..

Maar heb net terug gevoeld en verder heeft ze geen bultjes op haar oren/kop. Dus misschien zit ze nog in de beginfase ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt wel als myx, maar dat is aan de dierenarts om te bepalen. Ik zou haar voor de zekerheid apart zetten van je andere konijnen. De kans is bij myx groot dat ze het allemaal al hebben. Waren ze wel ingeënt?

Als het myxomatose is, dan zou ik zelf wel voor inslapen kiezen. Je schrijft dat ze wat benauwd en de kans dat een konijn met myx geneest is maar heel klein. Daarnaast is ze ook nog eens heel oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou dat je zou zeggen dat ze meer kans had om te genezen ..

Ze redelijk oud ja, maar ze is precies 1 jaar.

Hoe ze met haar dochters omgaat, gewoon geweldig..

En nu staat ze met stro te gooien.

Haar neus is echt wel vies.

Ja ze waren ingeënt in juli 2013.

Hier lopen wel veel wilde konijnen.. Zie altijd keutels liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze ingeënt met het nieuwe vaccin dat een jaar werkzaam is, of met het oude? Als ze met het nieuwe vaccin geënt zijn lijkt de kans op myx mij heel erg klein, ik heb nog niks gehoord van konijnen die met de nieuwe entstof gevaccineerd zijn en toch ziek zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het myx is dan zou ik aan je da vragen hoe ver het gevordert is, zijn het echt net de eerste symptomen dan kan je nog behabdeling proberen.

Zeker als ze ingeent zijn is de kans op overleven wel iets groter (nog steeds klein maar beter dan niet ingeent)

Alleen de leeftijd heb ik nu vragen over.

In je eerste post is moeders 10 en later 1..hoe oud is ze nou, dat maakt ook een groot verschil uit.

En met de dochters als het myx is kan je hun volgens mij preventief mee behandelingen met antibiotica en alles wat nogdig is (dit weet ik niet zeker maar moet je aan je da vragen)

Heel veel succes met de hele situatie iig ;) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad: ze is een jaar of tien, maar hoe ze doet enzo lijkt ze wel 1 jaar ..

Ik zei het ook net tegen mijn mama, is het geen syfillis?

Ze heeft korstjes op haar neus en geslachtsdelen. Wat zou dat goed zijn als het dat is! Beter dan Myx denk ik dan ..

Ze ziet er voor mij persoonlijk niet doodziek uit ..

Pff de DA mag gaan afkomen hoor :-)

Haar oogleden zijn niet opgezwollen maar wel het 'putje' zit er dikker en roder uit.

Nu is ze weer aan het drinken.

Met welk vaccin weet ik niet, ga het straks vragen aan de DA.

Alvast dikke merci !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me er ook iemand duidelijk het verschil zeggen tussen myx en syfilis?

Nu lijkt het inderdaad op syfilis omdat ze geen knobbels en opgezwollen oogleden heeft, maar misschien is ze nog in de beginfase?

Is syfilis geneesbaar? Doet het ook pijn? Kunnen ze eraan sterven?

Kan dit inderdaad allemaal aan de DA vragen, maar hij laat weer op zich wachten ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Syfilis is dacht ik goed te genezen, al hebben ze er wel last van als ze het hebben. Maar aangezien konijnen prooidieren zijn laten ze het in een zeer late fase pas zien.

Wacht het bezoek van je dierenarts even af, die kan het het beste beoordelen wat het is. Ik zou als ik jou was beide opties voorleggen en dan aan zijn/haar oordeel over laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Syfilis wordt veroorzaakt door een parasiet. Konijnen kunnen elkaar besmetten tijdens geslachtsgemeenschap, maar het is ook overdraagbaar door geïnfecteerd stro. Belangrijk is wel dat je je zoveel mogelijk probeert te ontsmetten, zodat je het niet via je handen, kleren etc over kan brengen aan de andere konijnen. Maar ik neem aan dat de dierenarts je dit wel verteld heeft.

Succes met de behandeling. Gelukkig was het geen myxamatose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .