Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft een wond?


noasnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn konijn, Snuffie, heeft volgens mij een wond. Ik wilde hem uit z'n hok pakken en voelde iets raars op zijn rug. Zijn hok staat trouwens buiten. Dus ik kijken en ik zie een rood plekje, een soort rood bultje met daar iets op, ik dacht eerst dat dat zaagsel was maar kreeg het er niet af. Weet iemand wat dit is? Mijn konijn is trouwens bijna 5. De wond is niet groot, maar klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch een kattennagel die precies dat plekje heeft geraakt. Dat is gaan ontsteken en er is een abcesje uitgegroeid wat eigenlijk open moet en het vuil eruit?

Maar dat is gissen naar aanleiding van je bericht.. Ik zou de dierenarts even vragen voor informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een wondje is, kan het zeker en vast geen kwaad dit te behandelen met honingzalf.

Gaat abcessen tegen,werkt ontsmettend en niet schadelijk voor het konijn.

Heb dit bij Muffin ook toegepast, toen ze onder de wonden zat en ze heeft er geen enkel litteken aan overgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een wondje is, kan het zeker en vast geen kwaad dit te behandelen met honingzalf.

Gaat abcessen tegen,werkt ontsmettend en niet schadelijk voor het konijn.

Heb dit bij Muffin ook toegepast, toen ze onder de wonden zat en ze heeft er geen enkel litteken aan overgehouden.

Een abces moet eerst open voordat je het kan zalven, van buitenaf heeft dit geen zin.

Dierenarts even vragen is toch het beste advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een wondje is, kan het zeker en vast geen kwaad dit te behandelen met honingzalf.

Gaat abcessen tegen,werkt ontsmettend en niet schadelijk voor het konijn.

Heb dit bij Muffin ook toegepast, toen ze onder de wonden zat en ze heeft er geen enkel litteken aan overgehouden.

Honingzalf kan geen kwaad, maar is ook niet echt een behandeling. Waarom adviezen geven over een plek di je niet gezin hebt.

Naar de dierenarts is volgens mij de enige goede actie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honingzalf kan geen kwaad, maar is ook niet echt een behandeling. Waarom adviezen geven over een plek di je niet gezin hebt.

Naar de dierenarts is volgens mij de enige goede actie!

Uiteraard moet je naar een DA gaan. En zoals Christaaa zegt, moet de wonde eerst worden open gemaakt vooraleer je dit kan behandelen met honingzalf.

Ik spreek enkel uit eigen ervaring, geen nonsens, ...toen muffin die aanvalswonden had, was ze bijna helemaal kaal geplukt. De DA heeft één per één de wonden open gemaakt (abces bij een konijn groeit naar binnen toe), het beestje zag er niet uit.

De eerste week heb ik dit steeds ontsmet met speciale waszeep, iso, ...enz...

Ik moet zeggen dat vanaf ik de honingzalf ben beginnen te gebruiken de wonden van Muffin echt supersnel en mooi genazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .