Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo gaat dat met Ascorbine. Zo ineens niest hij wel een keer of 10 en dan is het weer klaar. Het hooi stuift allang niet meer, want dat ligt er al een dag en hij niest ook als hij meters van het hooi vandaan is. Verder hebben ze alleen houtkorrels als bodembedekking en dat lijkt me ook niet te stuiven.

Ascorbine heeft geen traanoogjes. Ze zijn zelfs brandschoon. Net als zijn neusje wat perfect schoon is.

Zo heel af en toe maakt Niacine ook een klein niesje en dan is dat ook weer klaar.

Ik vraag me af wat dit nu weer kan veroorzaken.

Mijn vorige konijn Morty nieste heeel erg veel. Die had ook echt traanogen en een vieze neus, vieze poten, alles vies. Bij Ascorbine is he-le-maal niets te zien.

Hebben jullie enig idee wat hier zo stoffig kan zijn?

Geplaatst:

Als ze binnen zitten kan het ook te maken hebben met te lage of juist te hoge luchtvochtigheid. Of misschien gewoon een stofje in z'n neusje?

Geplaatst:

Ze zitten binnen en er zijn geen spinnenwebben. Op de vloer ligt van die spuuglelijke klittebandachtige vloerbedekking en daar kan best van alles in zitten. Echter blijft het daar ook liggen omdat het geen pluisvloerbedekking is met haartjes. Stofzuigen doen we twee keer per week. Ascorbine heeft dit niesje al weeeken en de dierenarts kon niets ontdekken. Zelfs een kuurtje antibiotica gehad, maar ook dat maakte geen verschil.

Een koppig stofje in zijn neus wat er al tijden zit? Lijkt me gek.

Majk, hoe bedoel je met de luchtvochtigheid? En hoe kan ik daar iets aan doen?

Geplaatst:

Misschien toch wat vaker proberen af te stoffen en stofzuigen, wie weet helpt het?

Ik merk het hier ook altijd snel. Ik stofzuig elke dag en in het weekend vaak wel 2x per dag. Afstoffen doe ik echter 1 keer per week en ik merkte nu net dan Muffin met haar neusje op een plekje zat waar het net wat stoffiger was en ze was alweer flink aan het niesen voor een minuutje lang.

Wat ik ook wel eens heb gemerkt is dat als ik haast had en snel een stukje groente of fruit gaf zonder het eerst goed af te spoelen ze er ook wel eens van moesten niesen. Ik let daar nu dus altijd extra goed op.

Vind het toch vervelend als ze zo moeten niesen, al ziet het er wel heel erg schattig uit.

Geplaatst:

Goed, dan ga ik meer afstoffen. Ik bedenk me net dat het misschien ook helpt om de konijnen op en hogere plek te zetten?

Van de groente heb ik ze nog nooit zien niesen. In tegendeel. Als ze alle drie een blaadje witlof hebben, hoor ik alleen maar een oorverdovend gesmak XD

Geplaatst:

haha met lof heb ik het inderdaad ook nog nooit gehad! Maar andijvie let ik altijd op dat ik heel erg goed was bijvoorbeeld.

Hoop dat het snel over gaat, altijd vervelend en al helemaal als je niet weer waar het vandaan komt.

Geplaatst:

Pietje heeft snot en vreemd genoeg zie je daar ook nooit iets van. Ik heb hem wel eens daadwerkelijk snot op zien niezen, maar was was was en het was weg, dus als ik 10 seconde later had gekeken had ik het gemist.

Geplaatst:

Maar als hij zich wast dan moet het toch op zijn voorpootjes blijven hangen?

Mijn kleintje niest ook behoorlijk veel en 3tal weken geleden naar dierenarts geweest ook voor de castratie en die vond helemaal niet...

Geen snot, geen vuil neusje, geen vuile pootjes...

Misschien zijn het wel konijntjes met allergische reacties :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .