Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijnen zitten met deze heftige windstoten buiten in de ren. Dus ik ging kijken waarom maar het was een feest want er waaien bladeren van allerlei bomen in hun ren. Ze waren die blaadjes vol plezier aan het opeten. Nu weet ik dat een heleboel bladeren/planten/bomen giftig zijn voor konijnen. Heb ze nu in hun tuinhuis opgesloten zodat ze niet meer in de ren kunnen. Kan ik er nog iets aan doen dat ze die bladeren hebben opgegeten? En zullen ze er erg last van krijgen?

Geplaatst:

Mijn konijnen pakken dat soort bladeren altijd wanneer er niks anders lekkers in de buurt is, misschien is het een idee om ze de volgende keer in zo'n situatie een lekkere wilgentak of iets dergelijks voor te leggen? Grote kans dat aan de losse bladeren dan geen aandacht meer wordt besteed.

Geplaatst:

Ik denk dat je nu niet meer kan doen dan afwachten.

Hou ze maar even goed in de gaten.

Opzich zou ik me niet zoveel zorgen maken hierover.

Bij bijna alle konijnen die buitenwonen, valt er wel eens een blaadje in de ren.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden.

En mapledreams het was hierbij niet echt mogelijk om ze een lekker wilgentak te geven want de bladeren waaiden gewoon in de ren omdat het stormde :)

Geplaatst:

Die van mij vallen er ook op aan zodra ze de kans krijgen. Tja, ik heb nou eenmaal niet de tijd om de hele dag met een veger bij de ren te staan (jij vast ook niet ;)) dus ze doen hun best maar. Heb ze er nog nooit raar van zien doen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .