aliciaa Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 als je een konijn inent kan ze dan helemaal geen konijnenziektes krijgen of verminderd het maar alleen?met die muggen en zo.want ik ga ze inenten maar wil graag weten of ik me nog daarna zorgen moet maken of niet. inv met de muggen.
Lienappelsien Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 (aangepast) De inenting werkt tegen de dodelijke ziektes myxomatose en VHS. Als je konijnen niet zijn ingeënt en deze ziekte krijgen gaan ze zeer waarschijnlijk dood. Bij VHS zijn er ook vaak geen ziekteverschijnselen, of pas heel laat. Als ze zijn ingeënt is de kans dat ze deze ziektes krijgen erg klein (het is natuurlijk nooit voor 100 procent uitgesloten). Mocht je de pech hebben dat ze het toch krijgen dan is de kans op herstel (met medicatie) groter, omdat ze al antistoffen hebben. Maar in princiepe zijn ze veilig met de enting. De inenting werkt alleen tegen deze 2 ziektes, dus ze kunnen natuurlijk nog wel andere ziektes krijgen. Aangezien myxomatose en VHS vrijwel altijd dodelijk zijn en er toch regelmatig uitbraken van deze ziektes zijn (zeer besmettelijk en ze worden inderdaad via muggen enz overgedragen), vind ik het verstandig om ze te laten enten. 27 oktober 2013 aangepast door Lienappelsien
Aanbevolen berichten