CynthiatB Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Hallo allemaal,Laatste tijd is het wat rustig geweest omtrent Pip en Bram. Ben zelf erg druk met werk, school en stichting KonijnenBelangen. En de tentamens komen er weer aan. Pip is sinds dat we Bram erbij hebben erg gevoelig. Ik zat regelmatig met haar bij de dierenarts, zo'n beetje elke maand. Omdat ze niet wou eten en duidelijk pijn had. Baarmoeder eruit. Dat bleek niet het probleem te zijn want een maand later zat ik er weer. Wat blijkt, ze kan alle haren niet zo goed verwerken. Dus ik geef haar tegenwoordig wat gedroogde papaja stukjes en sindsdien doet ze het hartstikke goed.Nu heeft ze echter iets nieuws! Mevrouw reageert sinds 2 weken heel fel op groenvoer. Ik hoef haar maar een ienieminie stukje groenvoer te geven of ze is compleet aan de diarree en het loopt er vervolgens gewoon uit. Wanneer ik haar geen groenvoer geef is er niks aan de hand en doet ze het gewoon goed en heeft ze normale keutels.Pip en Bram kregen dagelijks een flinke schotel met groenvoer dus ze is behoorlijk aan groenvoer gewend. Er is de laatste tijd niks vreemds gebeurt, geen nieuwe dieren er bij, en ze zitten nog steeds in dezelfde ruimte. Ik heb gisteren ontlastingsonderzoek laten doen en hier kwam niks vreemds uit.Ik ben benieuwd, hebben meer mensen dit misschien wel eens meegemaakt? Of een idee erover? Of een advies.Ik hoor het graag
Stamperlove Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Dat is wel erg vreemd,ik heb het nog nooit meegemaakt,ben benieuwd naar de reacties van andere BB 'ers.
Gast Geplaatst: 27 oktober 2013 Geplaatst: 27 oktober 2013 Vreemd Cynthia. Heeft ze verder geen klachten? Misschien dat ze iets van een virus heeft waardoor haar darmen wat sneller van slag zijn. Ik hoor de laatste tijd van veel konijntjes die niet echt duidelijke klachten hebben, maar toch wat ziekig zijn. Hopelijk waait dit zo weer over.
CynthiatB Geplaatst: 28 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2013 Vreemd Cynthia. Heeft ze verder geen klachten? Misschien dat ze iets van een virus heeft waardoor haar darmen wat sneller van slag zijn. Ik hoor de laatste tijd van veel konijntjes die niet echt duidelijke klachten hebben, maar toch wat ziekig zijn. Hopelijk waait dit zo weer over.Nee hoor verder heeft Pip totaal geen enkele klachten! Vreemd hé! Als je dacht dat het niet meer vreemder kon, haha!!Ik geef haar maar eventjes niks meer, en over 2 weken maar eens weer proberen. Misschien ligt het ook wel een beetje aan het weer.Bram was sinds zaterdag ook slecht aan het eten, en neemt zojuist weer lekkere dingen aan die die vanochtend niet wou hebben. Misschien voelde die wel de storm aan ofzo. Ik heb echt geen idee, :he:
Aanbevolen berichten