jerrytoet Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 goedendag bunnyloversvannochtend schrok ik heel erg, mijn konijntje was aan het stikken en overgeven! direct na de dierenarts gegaan, daar onder narcose gebracht en gebleken is dat hij wat haren op zijn amandelen had zitten! deze zijn verwijderd en konijn kwam weer goed bij zonder dat ie stikte en moest overgeven.nu is hij nog ter observatie bij de dierenarts, maar waarschijnlijk mag hij vanavond weer naar huis... moet ik er morgen en overmorgen de hele dag er bij blijven? ik weet namelijk niet of er verder nog iets mis kan gaan na een narcose
Stamperlove Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Als je konijn na thuiskomst terug eet/drinkt en keutelt,denk ik wel dat het terug goed gaat maar je zal het toch nog in de gaten een beetje moeten houden.Ik heb geen ervaringen met narcose dus kan je beter wachten op een antwoord van een BB'er die er meer over weet OF ervaring mee heeft.
agnesp Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Nee hoor konijn is gewoon goed bij.netjes in zijn eigen hok zetten met zijn eten.daar hoef jij niet voor thuis te blijven.
080509 Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Hij moet eten, drinken en keutelen. Na de narcose kan hij zijn temperatuur niet goed zelf regelen, dus zorg voor een kruik en/ of wat dekentjes. Wat naar dat je konijn stikte en overgaf. Heb dat zelf een maand geleden ook mee gemaakt. Die van mij is helaas overleden :(.
jerrytoet Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 dierenarts had het nog nooit meegemaakt haren op de amandelen... lijkt me ook dat konijn veel haren binnen krijgen door dat gelik aan elkaar maar pfff ik stond al met m'n spullen in mijn hand om naar m'n werk te gaan en toen hoorde ik het gestik... hij is nu weer thuis en heeft al weer een paar brokjes op, maar moet deze wel aangeven, zelf wilt ie nog niet echt eten..
Anjo Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Konijnen kunnen naar mijn weten niet overgeven toch? Houdt je konijn in de gaten met betrekking tot eten en keutelen, na een narcose hebben konijnen soms wat last om weer op gang te komen en hierbij moeten ze soms wat geholpen worden. Maar als je konijn eet als je dit aangeeft is dat een goed begin, hou dan in de gaten dat hij wel weer zelf gaat eten. Heb je dwangvoer in huis indien nodig?
jerrytoet Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 hij eet en drink weer helemaal zelf.. maakte nog zelfs een binkie vandaag dus het gaat prima! hij was toch echt aan het overgeven, er kwam gewoon groene slijm (vd groenten?) uit z'n bekkie en je hoorde em ook echt stikken...
080509 Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Mijn konijn had dat ook. Er liep van alles uit zijn neus en bek. Waarschijnlijk niet letterlijk overgeven, maar het kwam wel heel dicht in de buurt.
Aanbevolen berichten