xILYx Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Hoi BBers,Sinds een aantal dagen voel ik bij Dribbel bultjes/bobbeltjes in de oren.Ze lijken op kleine korstjes. Omdat ze nog zo klein zijn is het niet erg duidelijk, maar je voelt en ziet het wel. Ik heb geprobeerd om een foto te maken, maar het is te onduidelijk...Zelf denk ik aan oormijt, of zijn er nog andere opties? En het is denk ik handig om eerst langs de DA te gaan, of kan je zelf ook een kuur starten?Alvast bedankt voor de antwoorden!
080509 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Zit ze buiten en/of word ze ingeënt? Het kan onschuldig zijn, maar het is ook een symptoom van myxomatose. Merk je nog meer aan haar? Ik zou sowieso langs de dierenarts gaan. Je kunt daar beter een keer te vaak dan te weinig zijn. Konijnen houden zich vaak groot.
StamperPluis Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Ik zou zeker eventjes naar de dierenarts gaan. Je kan beter voor iets gaan wat misschien iets onschuldigs blijkt te zijn dan dat je later zegt "had ik maar gegaan". Konijnen laten inderdaad vrij laat pas merken dat ze wat mankeren.
xILYx Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 Ja, ze zitten buiten en ze zijn geënt. Verder is er niks te merken, maar ik denk toch dat ik maar een afspraak bij de DA ga maken.
Stamperlove Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Hmm,klink toch maar raar die bultjes. Heb je al een afspraak bij de da ?
xILYx Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 We hebben net nog even goed gekeken en het is niet erger dan een paar dagen geleden.Het zijn ook echt maar hele kleine bultjes, geen grote korsten zoals bij oormijt. Ook schud hij niet meer met zijn kop dan normaal.Dus oormijt is eigenlijk uitgesloten. Ook is de kans dat het myxomatose is, erg klein. We kijken nog even of hoe het gaat.@Stamperlove: nee, nog geen afspraak bij de DA, maar dat had je ondertussen vast wel door!
xILYx Geplaatst: 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2013 Hoi allemaal,Het wordt niet erger en er is ook niks aan Dribbel te zien.Wel lijken de oren erg droog, is hier zalf voor?Dropje lijkt nergens last van te hebben, maar ik hou ze allebei in de gaten.
Aanbevolen berichten