Ga naar inhoud

Opgezwollen vulva


Nijntjee

Aanbevolen berichten

Ik heb juist ontdekt dat mijn voedster haar vulva opgezwollen is en er rond is het nat ( geel vocht ) ik veronderstel dat het urine is het ruikt ook heel fel . Ik heb ze gisteren ook harder horen knagen toen ze uitgestrekt lag te rusten heb ik ze harder dan normaal horen malen kan dit te maken hebben met pijn?

Moet ik hiermee naar de dierenarts of is dit iets wat zo geneest ?

Groetjes

Nijn & Honey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je naar de dierenarts gaat. Hopelijk is ze snel beter!

Edit: ik heb nog even gegoogled, het zou misschien ook om syfilis kunnen gaan. Dat schijn je goed te kunnen behandelen met antibiotica injecties. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Houd je ons op de hoogte?

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html

Hier kun je lezen over verschillende ziektes. Kijk maar even bij myxomatose en bij syfilis. Maar maak jezelf niet gek hoor, rustig naar de dierenarts en horen wat die te zeggen heeft. Het is wel altijd goed als je zelf vermoedens hebt om dat even met je dierenarts te bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre bedoel je opgezwollen? Als je er niet aan zit dan zie je het al uitpuilen?

Want een ramse voedster heeft ook een opgezwollen geslachtsdeel, maar dit zie je niet als je het geslacht niet zichtbaar maakt.

Ze kan natuurlijk net geplast hebben toen je keek.

Desalniettemin natuurlijk altijd goed om bij twijfel even te overleggen met een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad niet helemaal goed. Super dat je naar de dierenarts gaat! Je kunt er beter een keertje te vaak zijn dan te weinig. Konijnen laten vaak geen pijn zien en kunnen heel snel aftakelen. Maar het klinkt alsof jij er op tijd bij bent! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn terug van de dierenarts helemaal niets ergs aan de hand enkel een ontsteking tussen de huidplooitjes waardoor haar anusje ook helemaal is opgezwollen.. Ze heeft juist antibiotica ingespoten gekregen en haar vulva en anusje is ontsmet .. Ik moet nu 1x per dag de antibiotica oraal inspuiten en 2x per dag ontsmetten met isobetadine en een zalfje .. De antibiotica is voor 10 dagen dan zou het normaal veel beter moeten zijn !! Dus duimen maar

Groetjes

Nijnie & Honey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .