Nijntjee Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Ik heb juist ontdekt dat mijn voedster haar vulva opgezwollen is en er rond is het nat ( geel vocht ) ik veronderstel dat het urine is het ruikt ook heel fel . Ik heb ze gisteren ook harder horen knagen toen ze uitgestrekt lag te rusten heb ik ze harder dan normaal horen malen kan dit te maken hebben met pijn? Moet ik hiermee naar de dierenarts of is dit iets wat zo geneest ? Groetjes Nijn & Honey
Eefje Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Is je voedster ingeënt?Ik zou hier zeker even mee naar de dierenarts gaan, misschien heeft ze een infectie. Tandenknarsen kan een teken van pijn zijn. Morgen meteen even een afspraak maken, dat zou ik in elk geval wel doen.
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Nee ze is niet ingeënt .. Oke dan ga ik dadelijk bellen ! ze eet wel nog goed maar toch voor alle zekerheid een afspraakje maken ..
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Kwart na 5 mag ze naar de dierenarts , hopelijk is het niet te erg !!
Eefje Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Ik zou het dan meteen even over een enting hebben, zo snel mogelijk laten enten als ze weer beter is. Opgezwollen geslachtsdelen kunnen in het ergste geval symptomen zijn van myxomatose.
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Oke dan zal ik dit zeggen tegen de dierenarts dat ik dan terug kom voor die enting als ze beter is .. Ze is echt rustig ze ligt al heel de dag lang uit juist knaagde ze weer hard ik heb ze deze morgen wel een beetje zien eten maar niet zoal anders ..
Eefje Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 (aangepast) Goed dat je naar de dierenarts gaat. Hopelijk is ze snel beter!Edit: ik heb nog even gegoogled, het zou misschien ook om syfilis kunnen gaan. Dat schijn je goed te kunnen behandelen met antibiotica injecties. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Houd je ons op de hoogte? 22 oktober 2013 aangepast door Eefje
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Ja hoop het ook .. Ze krabt ook vaak aan haar oortjes kan dit ook te maken hebben met die myxomatose?
Eefje Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.htmlHier kun je lezen over verschillende ziektes. Kijk maar even bij myxomatose en bij syfilis. Maar maak jezelf niet gek hoor, rustig naar de dierenarts en horen wat die te zeggen heeft. Het is wel altijd goed als je zelf vermoedens hebt om dat even met je dierenarts te bespreken.
Aniek Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 In hoeverre bedoel je opgezwollen? Als je er niet aan zit dan zie je het al uitpuilen?Want een ramse voedster heeft ook een opgezwollen geslachtsdeel, maar dit zie je niet als je het geslacht niet zichtbaar maakt.Ze kan natuurlijk net geplast hebben toen je keek.Desalniettemin natuurlijk altijd goed om bij twijfel even te overleggen met een dierenarts.
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Het lijkt echt op een blaasje van toch wel een cm denk ik .. het ruikt ook enorm zuur ! En inderdaad ik hou jullie op de hoogte
Aniek Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Dat is niet goed inderdaad. Ik hoop dat het mee valt.
080509 Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Dat klinkt inderdaad niet helemaal goed. Super dat je naar de dierenarts gaat! Je kunt er beter een keertje te vaak zijn dan te weinig. Konijnen laten vaak geen pijn zien en kunnen heel snel aftakelen. Maar het klinkt alsof jij er op tijd bij bent! Succes!
Nijntjee Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 We zijn terug van de dierenarts helemaal niets ergs aan de hand enkel een ontsteking tussen de huidplooitjes waardoor haar anusje ook helemaal is opgezwollen.. Ze heeft juist antibiotica ingespoten gekregen en haar vulva en anusje is ontsmet .. Ik moet nu 1x per dag de antibiotica oraal inspuiten en 2x per dag ontsmetten met isobetadine en een zalfje .. De antibiotica is voor 10 dagen dan zou het normaal veel beter moeten zijn !! Dus duimen maar Groetjes Nijnie & Honey
Eefje Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Gelukkig maar! Ze is vast snel weer de oude
Domino Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 Heeft ze geen syfillis? Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk..
Nijntjee Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 Nee enkel een huidplooi ontsteking aan haar anus
Aanbevolen berichten