Ga naar inhoud

Hoeveel moeten mijn konijnen wegen?


MaaikeV

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb twee konijntjes, de dierenwinkel zegt dat het dwergjes zijn, maar ik weet het niet zeker. Ik wil graag weten wat het maximale gewicht voor ze is. Het zijn wek allebei hele kleine konijntjes. Ik hoop dat iemand me kan helpen?

Groetjes ik en mijn nijntjes :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het een mannetje en vrouwtje, of 2 mannetjes of 2 vrouwtjes? dat is heel belangrijk om te weten, want als het een mannetje en een vrouwtje is, moet je wel zorgen dat het mannetje is gecastreerd! het beste duo is een ex ram en voedster ! 2 vrouwtjes zal kunnen maar meestal niet en mannetjes kunnen ook gaan vechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch geen antwoord op de vraag van Maaike?

Het is lastig te zeggen Maaike omdat konijnen uit de dierenwinkel heel vaak niet raszuiver zijn. Alleen als ze een tatoeage hebben kun je ervanuit gaan dat ze een bepaald ras zijn. Niet raszuivere konijnen hebben vaak zeer verschillende gewichten. Ik denk dat je het beste gewoon kunt afwachten hoeveel ze uiteindelijk wegen. Wel goed in de gaten houden of ze niet te dik worden natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch geen antwoord op de vraag van Maaike?

Het is lastig te zeggen Maaike omdat konijnen uit de dierenwinkel heel vaak niet raszuiver zijn. Alleen als ze een tatoeage hebben kun je ervanuit gaan dat ze een bepaald ras zijn. Niet raszuivere konijnen hebben vaak zeer verschillende gewichten. Ik denk dat je het beste gewoon kunt afwachten hoeveel ze uiteindelijk wegen. Wel goed in de gaten houden of ze niet te dik worden natuurlijk ;)

Oke, dankjewel!

P.S het zijn twee mannetjes, en ze vechten nooit, ze liggen in het hok en buiten altijd heel schattig tegen elkaar aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekenig mee dat ze kunnen gaan vechten als ze gaan puberen/volwassen worden. Je kan ze bij ongeveer 3 maanden laten castreren, dan heb je een grotere kans dat het goed blijft gaan met z'n tweeën. Heb je de geslachten nog bij een dierenarts laten controleren? Dierenwinkels maken vaak fouten in het beoordelen van de geslachten en als ze jong zijn is het moeilijk om te zien.

Veel plezier met ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekenig mee dat ze kunnen gaan vechten als ze gaan puberen/volwassen worden. Je kan ze bij ongeveer 3 maanden laten castreren, dan heb je een grotere kans dat het goed blijft gaan met z'n tweeën. Heb je de geslachten nog bij een dierenarts laten controleren? Dierenwinkels maken vaak fouten in het beoordelen van de geslachten en als ze jong zijn is het moeilijk om te zien.

Veel plezier met ze!

Ze zijn al volwassen...En ja ik heb ze laten controleren en het zijn inderdaad twee mannetjes. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze volwassen zijn worden ze natuurlijk niet meer zwaarder (tenzij ze te dik worden ;)) Dan begrijp ik je vraag niet. Of bedoel je hoeveel een dwergkonijn weegt?

Ik heb even je eerste bericht opnieuw gelezen, en ik denk dat je dat bedoelt ja :) zodat je kan kijken of dit overeenkomt met het gewicht van jouw konijnen en je weet of het dwergkonijnen zijn. Je vraag in het onderwerp van het topic maakt het wat verwarrend, daarbij lijkt het of je vraagt wat een gezond gewicht is voor je konijnen.

Nu nog een antwoord op je vraag... :P

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .