Ga naar inhoud

antibiotica


bunbun beauty

Aanbevolen berichten

Black Jack heeft snot, naar de da geweest en enrofloxoral en carprofen drops mee gekregen. Nu moet hij 2x perdag nog 5 dagen van beide 0,7 milliliter krijgen. Alleen dit is niet naar binnen te krijgen, het is 2x per dag een worstelwedstrijd van een half uur. We hebben het met appelmoes en wortelhapjes geprobeerd, we hebben het met de handdoektruc geprobeerd en door hem vast te houden op tafel (dit laatste resulteerde in bijten). Uiteindelijk is mijn vriend voorzichtig boven op hem gaan zitten op de grond zodat hij geen kant meer op kon en niet kon bijten toen heeft hij uiteindelijk na een halfuur tegen stribbelen ''vrijwillig'' de ab en carprofen genomen.. Is er geen manier dat dit anders kan? Hij moet het wel gewoon krijgen maar dit is gewoon niet leuk meer, niet voor ons en niet voor hem. Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen naar een ander middel. Draxxin, dat is een injectie die eens in de 4 dagen gegeven moet worden.

Het is niet geregistreerd voor konijnen, maar het schijnt erg goed te werken tegen snot/pasteurella.

Als jouw dierenarts er meer over wil weten, kan hij contact opnemen met dierenkliniek Sint-Michielsgestel. Deze hebben daar veel ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor brokjes geef je? Wat hier een groot succes is, is wat Science Selective en Beaphar Care+ brokjes in een bakje doen. Vervolgens spuit ik op elk brokje een klein beetje medicijnen. Hier eten ze het dan zo op.

Dit werkt helaas alleen niet met carprofen drops, op de een of andere manier blijft dat op de brokjes liggen inplaats van dat het er in trekt. Met enrofloxoral kan het wel. Misschien dat je de carprofen drops met wat verse groente/ kruiden kan geven?

Het is soms echt even uitproberen wat werkt. Heel veel sterkte en succes in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het zelfs niet als je het probeert met iets wat hij echt ontzettend lekker vind? Als het via zijn voeding niet lukt, ben ik bang dat er niks anders op zit dan blijven proberen om het met een spuitje toe te dienen. Je kan ook bij de dierenarts om injecties vragen.

Hoelang ben je inmiddels bezig met de kuur? Met antibiotica moet je namelijk niet te vroeg stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijdag avond mochten we gelijk de eerste keer geven dus zo'n 3 en een halve dag (van de 7) deze kuur maken we maar even gewoon af, is het dan nog niet weg of komt het ooit een keer terug ga ik even rondbellen of er misschien een da in de buurt is die wel draxxin gebruikt en anders gaan we maar aan de duplo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik 7 dagen met antibiotica behandelen als er daadwerkelijk sprake is van snot wel erg weinig vind of je moet er al heel vroeg bij zijn, dat het slechts om een wat vochtig neusje en af en toe een korte niesbui gaat. Komt er echt wit snot uit zijn neusje, dan zou ik toch zeker wel 14 dagen behandelen met antibiotica. Stop je te vroeg, dan is het binnen de kortste keren weer terug. Snot kan helaas behoorlijk hardnekkig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar was ik zelf idd ook al een beetje verbaasd over.. En aangezien we er pas achter zijn gekomen toen hij een dikke snottebel aan zijn neus had hangen dacht ik dat we minstens 2-3 weken zouden moeten behandelen. Maar de da dacht dat langer niet nodig was de assistente pakte nameijk eerst een flesje van 20ml toen zei de da dat ze die van 10 ml mee moest geven van beide omdat meer niet nodig was.. Omdat ik gehoord had dat draxxin vrij agressief is tegen de pasteurella bacterie had ik zoiets van geef m dan gewoon eens in de 4 dagen een spuitje tot het weg is.

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje, vanmiddag bij de da geweest (niet onze eigen die had geen plek vandaag) daar is hij nog eens goed onderzocht. toen ze de tandjes wilde bekijken begon hij weer helemaal te spartelen en heeft hij haar in de vinger gebeten. De enrofloxoral heb ik weg gedaan ze raadde wel aan om te proberen de carprofen drops wel nog naar binnen te krijgen lukt dat niet is dat geen ramp, ze had daar ook nog wel een spuit voor maar dan moeten we elke dag daar heen en dat is ook niet fijn voor hem natuurlijk. Voor donderdag en zaterdag nog een afspraak gemaakt voor de duplo ze denkt dat het daarna wel over moet zijn.

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou heel mooi zijn inderdaad als de duplo aan slaat. Eerlijk gezegd vraag ik mij nog steeds af waarom jouw konijntje ook carprofen drops moet hebben. Is er meer aan de hand dan alleen snot? Heeft je konijn ook pijn? Dit gezien carprofen drops weinig/ niks zal doen bij snot. Het is namelijk een pijnstiller/ ontstekingsremmer. Ik snap het zodoende niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben alle 3 de injecties gegeven de laatste was zaterdag. tot nu toe blijf ik hem horen niezen en hij heeft nog steeds af en toe een snotneus. zaterdag heeft de da gezegd om het even aan te kijken maar het verbeterd niet dus gaan we nog maar even door met duplo. straks afspraak maken met da voor verdere behandeling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad erg vervelend snot kan zo hardnekkig zijn.. Maar ik vind het erger voor hem. Zaterdag zat ie qua tempratuur op de 39 vandaag 38.9 nog steeds koorts dus.. Gelukkig eet en drinkt hij gewoon goed en is hij lekker binkies aan het maken. Vandaag bij de dierenarts na de injectie even over draxxin gehad hij zou er morgen wat over gaan opzoeken/lezen omdat ie dan toch vrij is.

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het lijkt me ook niet prettig voor ze...

Ik heb het vorige week ook ook met de dierenarts nog eens over draxxin gehad. Hij wilde nu eerst doxycycline proberen, omdat dat niet alleen tegen pasteurella werkt, maar ook tegen bordetella (het hoeft natuurlijk niet per se pasteurella te zijn). Maar na 5 dagen helaas nog geen verbetering...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm zoals je hier eerder kon lezen was orale toediening hier een ramp dus dat gaat m niet worden de carprofen is al moeilijk genoeg..

en voor nu gaan we denk ik nog ff door met de duplo bij de carprofen drops staat trouwens wel dat bij langdurig gebruik de hoeveelheid verminderd en evt. gehalveerd moet worden.. wat zien ze onder langdurig gebruik? hij krijgt namelijk zowieso al 11 dagen carprofen drops..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .