Ellebel Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Gisteren in de namiddag is mijn konijn geholpen aan haakjes op de kiezen. De haakjes bleken maar heel minimaal te zijn en de dierenarts twijfelt of dit wel de oorzaak is van zijn probleem (niet willen eten, alleen wanneer je hem voert).Mijn vraag is dan ook wanneer waren jullie konijntjes weer de oude? Misschien verwacht ik iets te veel van hem op dit moment. Helaas eet hij zelf heel af en toe een sprietje hooi of een paar hapjes brood. Groente eet ie alleen als ik het hem echt onder zijn neus duw. Hij krijgt op het moment iedere 4 uur 5ml dwangvoer (hij weegt maar 1 kilo). Gas en verstopping zijn beide uitgesloten..
Gast Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Heeft de dierenarts niet verder gekeken dan als hij twijfelt of dit wel de oorzaak is? Mijn ram heeft regelmatig haakjes laten verwijderen en vaak duurt het bij hem een dag of twee, drie voor hij weer helemaal zichzelf is. Beterschap voor je konijn.
agnesp Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 groente fijn snijden dan eet gemakelijker kleine brokjes geven.na zo 2 dagen is zijn bekje beter doet het niet zo zeer meerdan rustig afbouwen met dwangvoeren aangezien ik het toch erg veel vind wat je hem geefzo zal hij nooit zelf beginnen met eten.
Ellebel Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 groente fijn snijden dan eet gemakelijker kleine brokjes geven.na zo 2 dagen is zijn bekje beter doet het niet zo zeer meerdan rustig afbouwen met dwangvoeren aangezien ik het toch erg veel vind wat je hem geefzo zal hij nooit zelf beginnen met eten.Oké, wat zou jij adviseren om te geven?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Weet niet of je pijnstilling geeft?Anders eens proberen, mondje kan nog erg gevoelig zijn en dat eten daardoor pijn doet.Goede kans dat hij dan wel beter eet.Veel groente geven, is lekker zacht en krijgt je konijn ook vocht mee binnen.
Ellebel Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 Hij heeft gisteren een pijnstilling via infuus gehad. Ik heb pijnstilling meegekregen (geen carprofen of metacam, maar iets zwaarders) maar die ik mag ik pas om 18 uur geven. 3 dagen achter elkaar met 24 uur ertussen. Hij heeft andijvie, peterselie en witlof tot zijn beschikking, maar eet er niets van tenzij ik het voor zijn mondje blijf houden dan neemt ie af en toe een hapje. Hij heeft vandaag overigens om 8.00 uur voor het laatst dwangvoeding gehad. Ik ben nu aan het werk. Over een uurtje ga ik naar hem toe om dwangvoeding, ciseral en metocloral te geven. Zit er toch al 6 uur tussen het dwangvoer. En stiekum hoop ik dat ie gegeten heeft in de tussentijd.
Aanbevolen berichten