Hessel Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Hallo allemaal, Sinds gisteren eet en drinkt mijn Maxie (nederlandse hangoordwerg) bijna niet meer.Geen hooi, brokken of water, alleen nog z'n aller favoriete groentepdropje.Verder zit hij maar een beetje sloom voor zich uit te kijken, terwijl hij normaal juist een levendig konijn is.Ook voelt hij redelijk koud aan.Via dwangvoeding probeerde ik Maxie wat water te laten drinken, en toen ontdekte ik dat een tand heel makkelijk kon bewegen. Dit was een tand die wat opzij zit. Volgens mij zit deze echt los.Morgen direct mee naar de dierenarts, maar kan iemand mij verder iets informatie geven over wat ik het beste kan doen?Alvast bedankt,Groetjes Hessel
Christaaa Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Als je konijn koud is en niet eet, kun je morgen al te laat zijn. Gewoon nu de dierenarts bellen!
Domino Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Als je konijn koud is en niet eet, kun je morgen al te laat zijn. Gewoon nu de dierenarts bellen!Mee eens! Bel asjeblieft nu nog de dienstdoende dierenarts. misschien is er wel meer mis.
Hessel Geplaatst: 15 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2013 Ik had een slijmvlies voor tand aangezien, dat was allemaal in orde.Het was een constipatie van de darmen. Max heeft injecties gehad en krijgt de komende dagen via dwangvoeding nog wat medicatie.Gelukkig gaat het alweer wat beter, en begint hij alweer van zichzelf te eten! Alles komt weer goed! dankjewel dat jullie me even over de streep hebben gehaald direct nog naar de dierenarts te gaan!
Domino Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 Ik ben blij dat je heen bent gegaan. De kans is groot dat je daarmee zijn leven hebt gered. Sommige konijnen komen er zelf door maar andere halen de volgende dag niet meer. Daar is geen peil op te trekken. Fijn dat het weer beter gaat! Als hij nu zelf weer goed eet zpu ik persoonlijk wat gaan afbouwen met de dwangvoer. Dat is ook beter voor zijn kiezen. De medicatie kun je het beste nog wel even doorzetten totdat je zeker weet dat alles weer goed werkt.
Aanbevolen berichten