Stamperlove Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Hoi!Ik merk dat de nagels van Stamper te lang aan het worden zijn,en zou ze graag knippen. Ze komt niet zo vaak op de schoot zitten (omdat ze dan te druk bezig is met iets) maar als ze echt rustig is kan het wel voorvallen. Ik heb het in het begin al gedaan maar toen bleef ze nog ietsjes beter zitten ze was nog jong en toen ging dat maar nu als ik haar pootje voorzichtig wil nemen om te kijken trekt ze al weg. Haar optillen is geen optie want konijnen worden nu eenmaal niet graag opgepakt.Weten jullie misschien hoe ik ze kalm kan houden en haar nageltjes kan knippen ?Alvast bedankt!
mystique Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Ik pak de mijne gewoon op, ze willen het dan misschien niet, maar wat moet, dat moet. Dan moeten ze maar even op de tanden bijten. Ik vind het veiliger ze op te tillen en vast te houden zodat ze stil blijven, dan te zitten prutsen aan een pootje dat ze 700 keer wegtrekken.
Stamperlove Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Neem je ze dan aan hun nekvel of hoe ?
mystique Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Als het kan, til ik hen op met mijn ene hand onder hun buik/borst en mijn andere hand op hun onderrug, waarna ik ze als een baby in de vouw van m'n arm leg. Soms laten ze zich echt niet pakken maar moet het toch, dan durf ik hen wel eens bij het nekvel grabbelen zo gauw ik kan, zet ze op m'n gevouwen onderarm met hun kopje in de plooi van m'n elleboog, en draai ze zo om tot de baby-houding. Ik leg ze in m'n linkerarm en houdt om beurten elk pootje vast met m'n linkerhand en knip met m'n rechterhand. (Ik ben rechtshandig.)
Stamperlove Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Ah zo. Ik ben linkshandig dus dan is het net andersom ;PIk ga morgen eens bekijken hoe ik het zou doen.Dankje voor je snelle reactie!
imke05 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Wij doen het altijd samen. Mijn vriend houdt spook vast en ik knip dan zijn nageltjes. Zo kan hij niks weg trekken of weg springen. Vind dit zelf een veiliger idee.
Nemolientje Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Als je je er niet bij op je gemak voelt kun je het natuurlijk altijd door een DA laten doen. Vroeger deed mijn vader het altijd maar bij onze nieuwe konijntjes ga ik toch even langs de DA, kost volgensmij een 10tje en dan kunnen we weer een tijd vooruit.
Stamperlove Geplaatst: 15 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2013 Stamper het echt niet laten doen!
LauraTiersma Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 De nagels van een konijn knippen. Hoe til je een konijn op.Ik neem aan dat deze link plaatsen wel mag, want het is van Bunnybunch zelf?
Stamperlove Geplaatst: 19 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2013 Op de manier van BB heb ik het ook al geprobeerd maar ze trekt weg.
Aanbevolen berichten