Sonja1990 Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 Ik heb een konijntje van ongeveer 4 á 5 weken (schatting, gevonden)Vanmorgen kwam ze met haar billen bij mijn neus zitten , doet ze altijd als ze op bed mag komen knuffelen, maar dit keer kwam er echt een verschrikkelijke stank vanaf. Bij mij gingen meteen alarmbellen af voor coccidiose.Vandaag haar ontlasting naar de dierenarts gebracht en mijn voorgevoel wat ik vanmorgen had bleek waar. Ik mocht in de microscoop meekijken en zag inderdaad ongeveer hetzelfde als de foto's op google. Alleen nou vond hij de dingen die je ziet bij de microscoop te groot voor coccidiose. Ze zit voor de zekerheid toch op toltrazuril. Alleen ik merk aan haar en het konijntje wat bij haar zit(ongeveer weekje ouder) dat het niet lekker gaat. Ze eten en drinken nog wel maar verder zijn ze wat sloom. Wat kan ik nog meer doen?Vind het vreselijk dat het lijkt alsof ik verder niks kan doen?!
StamperPluis Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 Misschien is het wel een bijwerking van het medicijn, maar ik zou toch voor de zekerheid contact opnemen met de dierenarts.
Lonja Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Kan een bijwerking zijn maar kan ook gewoon een symptoom van coccidiose zijn. Het eerste waardoor ik bij mijn konijn met coccidiose het merkte was ook die sloomheid. Nog wel alert met de oortjes rechtop maar verder maar een beetje zitten zitten (dat konijn hoort niet zo maar wat te zitten, niet dat een konijn dat ergens maar wat zit te zitten ziek is hoor, maar dit konijn heeft normaal altijd onrust in d'r donder) en alles ging net een tikje langzamer. Langzamer lopen, langzamer kauwen en zo. Een uurtje of 2 later kwam de eerste diarree, 's nachts, en de volgende ochtend pas Baytril dus daar kan het niet van gekomen zijn.Zo lang ze nog eten en drinken en keutelen zou ik niet weten wat je nog meer zou kunnen doen. Wel goed dat je er zo snel bij bent!
Sonja1990 Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Ze eten en drinken gelukkig nog steeds goed. Zoeken nu ook saampjes de warmte van de snugglesafe op.De kleinste liet mijn vader vandaag erg schrikken. Ze lag op haar rug op de snugglesafe. Dus hij dacht meteen dat ze dood was dus snel dat hok open. Lag mevrouw gewoon op haar rug te slapen op dat ding haha!Ze worden ook al ietsjes actiever. Nog niet zoals eerst maar het gaat de goede kant op
StamperPluis Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Fijn dat het de goede kant op gaat. Dat de kleinste heerlijk op haar rug op de snugglesafe lag is feitelijk ook een goed teken. Dat betekent dat ze heel ontspannen is geweest. Goed teken.
Sonja1990 Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Ja dat wel. maar mijn vader zijn hart begaf het bijna. Ik was niet thuis namelijk dus hij stond al te bedenken hoe hij het mij moest gaan vertellen. maar gelukkig zijn ze nog knuffelig. En mogen ze nu tot minimaal Mei hier blijven wonen, binnen. Enorm vervelend met zulke lieve schattige knuffelaars
StamperPluis Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Fijn dat je tot mei je knuffels lekker binnen heb. Kan je er extra van genieten, en zij ook van jou. Bij mij zitten ze altijd binnen, ik vind het heerlijk. Toch lief van je vader dat hij zo bezorgd is. Niet fijn voor z'n hart, maar nu zal hij de volgende niet meer schrikken als ze weer op haar rug ligt te slapen, want dat zal ze ongetwijfeld vaker gaan doen. Ik heb hier ook zo'n rugslaper. Heerlijk om te zien.
Sonja1990 Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2013 Het is inderdaad leuk. Maar in mei moeten ze wel weer terug naar de opvang. Dat wordt wat moeilijker. Ze zitten nu alweer lekker hooi te eten, dat eten ze heel veel. De panacur voor de andere wormsoorten vinden ze erg vies. Zo vies dat ze vervolgens het flesje melk ook niet meer vertrouwen. Als ze dan doorhebben dat het melk is lurken ze weer aan de fles
StamperPluis Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Ben bijna jaloers op je aan het worden. Zulke kleine lieverds. Maar goed ik heb mijn tijd in mei/juni gehad. Ik heb hier nu ook een konijn aan de panacur. Dit vindt ze ook echt vies. Maar zij vind critical care enorm lekker, dus maak ik een beetje aan en doe daar de panacur bij. Het gaat erin als een trein. Misschien hebben de kleintjes van jou al iets wat ze heel lekker vinden en dat je het daar mee kan mengen? Maar 4/5 weken is nog heel jong, zullen misschien nog niet aan alles gewend zijn. Fijn dat ze alweer lekker hooi zitten te eten, allemaal tekenen dat het beter gaat. Jippie.:yes:
Aanbevolen berichten