Ga naar inhoud

kettingkeutels


knufmw

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

ik zag vandaag bij onze 2 konijnen kettingkeutels in het hok liggen. Ze verharen best veel

en wassen elkaar elke dag. Ik heb ff gezocht op internet en dan moet je prozyme bestellen of met zonnebloemolie.

Ik kan nu zo snel niet aan prozyme komen. Kan ik paar druppel zonnebloemolie op de biks doen?

Iemand nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft eigenlijk helemaal niks te doen.

Er zijn mensen die bij het zien van dit soort geheel normaal voorkomende kettingkeutels meteen denken dat het konijn acute hulp nodig heeft om alles te kunnen verwerken, maar dat is niet waar. Een konijn is prima in staat om dit allemaal zelf te regelen.

Zorg voor goed en veel hooi, groenten en veel beweging, dan komt het allemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kettingkeutels betekent dat het haar er uitkomt en dat is nu net wat je wil hebben. Mochten de keutels kleiner worden tijdens het verharen kan er sprake zijn van een beginnende verstopping. Omdat ik een paar konijnen heb die erg snel problemen hebben geef ik zelf wel preventief een paar druppels olie over het eten (lijnzaadolie, maar zonnebloemolie kan ook), maar ik ben het met Rian eens dat een konijn het meestal prima zelf redt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Rian en Emilyrose ook al schrijven hoef je bij een paar kettingkeutels eigenlijk niet direct iets bijzonders te doen.

Je kunt eventueel wat helpen met het verwijderen van het haar door borstelen of een beetje plukken van loszittend haar.

En inderdaad veel hooi en groenvoer, goed drinken en lekker veel beweging, dan blijft ook het darmstelsel in beweging!

En hier krijgen ze zonnebloempitjes. Wordt bijzonder gewaardeerd en bevat ook zonnebloemolie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .