dnies Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Hoi hoi,Ik maak me een beetje zorgen om Champi mijn voedster. Ze is/was altijd enorm energiek. Als ik de achterdeur openmaakte sprong ze gelijk op en als ik haar aaien wil liet ze dit maar even toe. Ook zag ik haar meer actief dan liggend. Maar sinds 2 weken is ze niet zichzelf meer. Ze reageert niet meer gelijk als ik naar buiten kom en soms blijft ze zelfs liggen als ik haar aantik. Alsof ze even niet op deze wereld is en dan pas wakker schrikt. Eten doet ze verder wel goed en drinken en Keutelen doet ze ook.Zou het gewoon een gedragsverandering kunnen zijn? Of omschakeling van het weer?Ik schrik steeds als ze blijft liggen en niet reageert:/
mystique Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Als ze goed eet, drinkt, keutelt en haar gewicht behoudt, lijkt het me niet meteen dat ze ziek is. Misschien inderdaad het weer. Dat én de herfst die sowieso een periode van rust is na de drukke zomer, ook voor dieren.
dnies Geplaatst: 9 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2013 Oké. Houden we het daarop. Het is namelijk zon groot verschil. Van een extreem eigenwijs en druk konijn naar een mak lammetje die haar enthousiasme kwijt is.
mystique Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Bedenk me net, misschien gaat ze schijnzwanger worden, of is ze schijnzwanger, daar kunnen ze ook wel 'raar' door doen. Maar schijnzwanger zijn is geen ziekte, dus mocht dit het zijn, kan je haar gewoon laten uitzwangeren.
dnies Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2013 Ze heeft geen symptomen van schijnzwanger. Ze ligt gewoon heel de dag en doet niks meer. Alleen als ik haar voer komt ze uit haar nachthok:(
Marjoleintje Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Hm, dat laatste klinkt wel een beetje zorgelijk, naar mijn mening. Best kans dat ze zich niet helemaal lekker voelt. Bel anders even de DA om te overleggen?
mystique Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Misschien dat ze dan toch ergens pijn heeft? Want tussen 'rustig liggen' en 'de hele dag liggen en niets meer doen' is wel een verschil. Misschien iets aan haar rug bv, dan blijven ze zo veel mogelijk stil liggen om pijn te voorkomen.
dnies Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2013 Ik bel morgen even met de dierenarts. Het is heel vreemd. Als ze haar losrenuurtje heeft gaat ze er wel gewoon uit en hobbelt ze rond. Maar zodra ze in haar hok zit met ren is slaapt ze alleen nog maar. Ook heeft ze 9/10 half dichtgeknepen ogen.
Marjoleintje Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Ik zou nog deze middag/avond proberen te bellen met een DA, als het bij een konijn mis gaat, gaat het vaak snel en goed mis. Dan kun je er maar beter op tijd bij zijn.
dnies Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2013 Ik ben helaas aan het werk tot vanavond laat, vandaar dat ik morgen pas kan bellen. Ze heeft vanochtend gewoon nog gegeten en gedronken. Dus hopelijk is het niet heel ernstig!!
Gast Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Heeft je konijn een maatje? Ik heb dit gedrag bij konijnen gezien die alleen zaten. Lusteloos, niet actief, heb er zelf eentje gehad die ook gewoon stopte met eten zonder dat ze ziek was. Ja, ziek van eenzaamheid, maar geen medische oorzaak.
Rian Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Heeft ze misschien moeite met horen/zien?En inderdaad...alleentjes... dat vinden ze niet leuk. Lekker een maatje zoeken! :yes:
dnies Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2013 Ze heeft altijd een maatje gehad dus daar kan het niet aan liggen. Aandacht geven ze elkaar continu, dus eenzaamheid is het niet .Ze lijkt vandaag al een stuk actiever en maakte ook weer binkies dus ik denk dat ze een lichte verstopping had of iets dergelijks. Vanochtend zag ik haar blindedarmkeutels eten. Bedankt voor jullie steun/advies.En ik hou jullie nog even op de hoogte:)
Rian Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 Ah oke ze zijn saampjes. Das heel goed. Gelukkig dat het beter gaat. Hoor veel konijnen die wat ziek zijn de laatste tijd. Misschien soort virusje ofzo.
dnies Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2013 Ja is dat zo? Nou ik hou haar zoveel als het kan in de gaten, zodra ik merk dat ze weer achteruit gaat of minder gaat eten ga ik GELIJK actie ondernemen . Groetjess
Gast Geplaatst: 11 oktober 2013 Geplaatst: 11 oktober 2013 (aangepast) Edit: Laat maar, ik had een paar posts gemist. 11 oktober 2013 aangepast door Gast
Aanbevolen berichten