Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen

Ik ben nu al een tijdje bezog om over te stappen na de hfst met mijn nijnen.

Maar bij 1 koppel zie ik nu bijna iedere dag bdks nog liggen :(

Ze kregen eerst ss en ik ben nu al 2 maanden bezog met over stappen.

(3kg voerton. 1e keer een kwart hfst erbij. 2ekeer de helft en nu voor 3 kkwart hfst.)

Ze krijgen gewoon dezelfde hoeveelheid als met de ss 50 gram voor ze 2 per dag.

Voor ongeveer 5 kg konijn bij elkaar.

Kan me haast niet voorstellen dat ze teveel eiwitten krijgen..

Verder is ee niks verandert kwa voer.

Ze eten wel 3 keer zoveel hooi...

Maar daar kunnen geen bdk van komen...

Iemand een idee?

Geplaatst:

Ik weet niet of je 2 konijnen hebt van ieder precies 2,5 kilo of bijvoorbeeld 1 van 4 en 1 van 1 kilo? Dat zou het dan natuurlijk wel kunnen verklaren.

Geplaatst:

1 van de 2 of allebei..daar kan ik helaas niet achterkomen zonder ze uit elkaar tehalen.

En ze zijn beide grofweg hetzelfde gewicht, de een 2.4 uit me hoofd en de ander 2.7 ofzo zit niet veel verschil tussen. Zeker niet meer dan een halve kg verschil ertussen.

En tja wormen...hoe zouden ze die kunnen krijgen?

Ze zitten hier binnen. En ik ga eignelijk altijd op me sokken hun kamer in, dus zeer onwaarschijnlijk dat ik iets aan me voeten binnen heb meegesmokkeld...

(Schoenen uit en aan bij de voordeur)

En van de katten hier in huis is het ook vrij onwaarwchijnlijk.

Die hebben vorige maand allemaal hun wormenkuurtje gehad en ze komen alleen op het balkon buiten (woon oo 2 hoog)

En groentes krijgen ze van de supermarkt dus dat is net zo onwaarschijnlijk in mijn ogen... (andijvie en witlof, de laatste weken)

Bedankt voor het meedenken

Geplaatst:

Misschien toch eens proberen minder biks te geven. Het zijn maar richtlijnen, en je moet toch vooral zelf uitproberen waar jouw konijnen het goed op doen. Minder biks kan verder helemaal geen kwaad of zo, en sommige konijnen doen het beter op 15 gram per kilo, of 10 gram, of 25 gram. Het zijn geen ijzeren wetten dus proberen kan geen kwaad lijkt me.

Geplaatst: (aangepast)

Hier laten ze het ook wel eens liggen. De ene keer een week lang, de andere keer een dag, dan weer die en dan weer die. Als ze willen markeren (en tjonge, dat is een soort dwangneurose hier bij alles zes XD) doen ze dat ook met BDK als die toevallig eraan komen. Ik ben zelf van mening dat je daarvoor niet perse je voer hoeft te minderen als ze het er altijd goed op hebben gedaan. Want als je mindert met biks gaan ze wel meer andere dingen eten (groen, hooi) en daar heb je geen zicht op in grammen. Dus het is in mijn ogen geen zinvolle handeling.

aangepast door Rian
Geplaatst:

Hm, ik heb 4 konijnen en zie echt nooit bdk. Ze zitten net in een nieuwe ren en ja er wordt heel wat gepoept overal om territorium te verdedigen, maar nu zitten ze er 2 weken en is het een heel eind aan het afnemen. Ook in de 2 weken geen bdk gezien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .