shiva Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Onze rakker eet noet echt fijn,wortels blijfen liggen en zacht voer eet ie wel. Ik ben begonnen met dwangvoer. En toen zag ik dat 1 van zijn voortandjes voor de helft is afgebroken. zijn er konijntjes warbij dit ook is gebeurd. En wat te doen?
mystique Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Het tandje zal, als ik het goed heb, gewoon teruggroeien. Echter, als het tandje is afgebroken door een val bv, dan kan het zijn dat de stand achteraf niet meer correct is, dit moet je goed in de gaten houden.
Christaaa Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Hoezo geef je je konijn dwangvoer dan?Als een tand afgebroken is, kan hij verkeerd terug groeien, waardoor de boel niet meer goed afslijt. Verwijderen is dan de enige optie.
Gekkie Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Bij peentje was haar tandje ook half afgebroken (dus ze had nog een stompje), dat was binnen een mum van tijd weer aangegroeid! En tanden staan nog perfect recht :-)
binky2012 Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 had mijn konijn ook maar dat is al heel snel aangegroeid
Aanbevolen berichten