Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn konijn eet rubber dat om mijn gitaar standaard zit, Hij eet plastic, hout, kunststof.

Hij krijgt genoeg te eten, hij heeft speeltjes, en hij is niet alleen, we hebben 2 konijnen en die zijn super lief samen.

Help! Ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik wil niet dat hij ziek word!!!

en ik wil hem echt wel gewoon binnen laten, maar ik kan ook niet alle spullen opzolder zetten en een lege kamer creeeren..

Please heeft iemand tips!

Geplaatst:

Voor je konijnen een ruimte creeëren die konijnproof is en waar ze dus niet overal aan kunnen komen, enkel alleen wat veilig is voor hen.

Geplaatst:
Voor je konijnen een ruimte creeëren die konijnproof is en waar ze dus niet overal aan kunnen komen, enkel alleen wat veilig is voor hen.

dat is wat ik het allerliefst zou willen, maar helaas heb ik daar de ruimte niet voor. ik heb alleen een slaapkamer en woonkamer.(en toilet keuken badkamer uiteraard).

En ik wil hem niet alleen in zijn hokje laten zitten.. ik wil ook dat hij rond kan tjoepen.. en lekker bij me komt liggen.

Dat hij overal aan knaagt is vervelend maar dat vind ik nog niet zo erg.

Maar de dingen die hij 'opeet' daar maak ik me heel veel zorgen over.

Kan ik mijn konijn dit afleren? met een water spuit sproeien of is er iets dat ze vies vinden waar ik mijn spullen mee kan insmeren?

Geplaatst:

Wat bij mij het beste helpt is "ruilen" dus als hij ergens aan knaagt iets anders in zijn mond stoppen waar hij wel aan mag knagen. Ik geef hem proppen papier. Maar daar eet hij inderdaad ook best wel veel van op een dag. Kan dat kwaad?

Geplaatst:

Het is zoiezo goed om je konijn afleiding te geven, dingen waar hij wel op mag knagen, kartonnen dozen doen het vaak ook goed. Alleen het geeft geen garantie dat je konijnen van jouw spullen afblijven.

Het beste is toch de spullen waar hij niet aan mag komen weg te zetten, misschien kun je je kamer opsplitsen en een gedeelte afzetten met een ren?

Wat bij mij het beste helpt is "ruilen" dus als hij ergens aan knaagt iets anders in zijn mond stoppen waar hij wel aan mag knagen. Ik geef hem proppen papier. Maar daar eet hij inderdaad ook best wel veel van op een dag. Kan dat kwaad?

De ontlasting in de gaten houden uiteraard, als je konijn er wat van eet is dit niet erg als zijn ontlasting gewoon okey is. Hier eten ze ook wel eens wat op van het karton, hebben ze nog nooit last van gehad.

Geplaatst:

hahahahaha! Het is te hopen van niet.

Morgen ga maar weer heeeeeeel veel wilgenhout kopen dan!!

en

Het beste is toch de spullen waar hij niet aan mag komen weg te zetten, misschien kun je je kamer opsplitsen en een gedeelte afzetten met een ren?

dat heb ik wel gedaan maar toen had ie nog maar zo weinig ruimte.. dat vond ik zo zielig :P awhhhh...

Geplaatst:

Ik heb 8 jaar een konijn binnen gehad vroeger en mijn advies is echt: alles waar ze niet aan mogen, weghalen. Heel simpel. Die van mij heeft zelfs in een onbewaakt ogenblik (mocht ook los als we niet thuis waren) een heel stuk uit het vinyl gegeten. Echt zo groot als mijn hand. Goddank niks aan overgehouden maar ik bedoel maar... het zijn dieren met een enorme knaagbehoefte, doe je heel weinig aan.

Geplaatst:

hier ook 1 die vanalles lust zoals papier rubber karton plastic ik heb een dure tafel en heeft nog niet aan geknaagd (ff afkloppen) mij ervaring genoeg knaagspullen en een ren dan weet je zeker dat ze niet ergens aan kan knagen wat in je woonkamer ligt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .