emmely1103 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Hallo allemaal,Mijn konijn Jari heeft helaas e. Cuniculli . Hij heeft van mei tot en met eind augustus binnen gezeten. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen en zit dus nu sinds begin september weer buiten bij zijn vriendinnetje. De enting heb ik nog maar even niet gedaan (mijn dierenarts vond dat ook een beter idee). Het gaat eigenlijk hartstikke goed met hem behalve dat hij laatst ongeveer een week last had van zijn oogje. Of eigenlijk leek hij er geen last van te hebben maar er was duidelijk iets. Nat eromheen en heb ook wel wat wit vocht gezien. Gelukkig ging het vanzelf weg maar nu zo'n 2 weken later heeft hij het weer! Gisteren duidelijk wit vocht zichtbaar dus begin me nu wel zorgen te maken! Overigens lijkt jari er totaal geen last van te hebben. Eet goed, levendig, actief enz. Nou kwam ik dus een mobiele dierenarts tegen op internet www.dierenartsnoord-holland.nl dat zou dus een dosis minder stress kunnen opleveren voor jari! Maar voor ik iets beslis heb ik de volgende vragen aan jullie...-heeft iemand heel toevallig ervaring met deze mobiele dierenarts? -jari lijkt er dus geen last van te hebben. Zal ik het eerst weer een paar dagen aankijken of toch liefst vandaag nog laten nakijken?-als na controle blijkt dat zijn weerstand e.d. goed zijn is het dan verstandig om hem alsnog te enten of kan ik het beter een jaartje overslaan?Ik ben benieuwd wat jullie hadden gedaan in mijn situatie. Het is zo een schat van een konijn. Maar vind het zo moeilijk, ik overweeg echt alle mogelijke opties maar ik weet het even niet meer. Mijn eigen dierenarts ken ik en ik weet dat hun veel ervaring en kennis van konijnen hebben maar die komt dus niet aan huis maar die mobiele dierenarts ken ik niet en ik weet dus niet hoe hun konijnen kennis is! Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de beste keus in jari zijn belang te maken.
mystique Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Kort gezegd, was het een van mijn nijnen: ik zou naar de dierenarts gaan, de vaste dierenarts, voor het oogje. Ogen zijn gevoelig, oogproblemen zijn meestal makkelijk op te lossen als je er vlug bij bent, maar kunnen erg mis gaan als je er niet op tijd bij bent. Wit vocht wijst op ontsteking, dus toch iets om kordaat aan te pakken. Over de mobiele dierenarts: bij echte noodgevallen is élke dierenarts goed, bij al de rest is het altijd in een mandje en naar de vaste dierenarts. De stress weegt voor mij niet op tegen een correcte diagnose en behandeling. Ik heb ook een Ec'er en heb hem altijd laten enten. (De andere drie ook, die drager zijn maar tot nu toe, hout vasthouden, geen symptomen vertonen.) Moet zeggen dat ik bij de nieuwe enting ik een klein hartje had, je weet maar nooit, maar het is gewoon prima verlopen. Uiteraard is het wel afhankelijk van hoe erg je konijn Ec gehad heeft, het is bij elk konijn anders. (Toch niet zo kort. )
emmely1103 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Haha inderdaad toch niet zo kort gezegd maar wel erg duidelijk uitgelegd en erg nuttig bedankt!
Aanbevolen berichten