Jessica0502 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Ik kreeg vorige week een brief van onze dierenarts dat Barney weer de jaarlijkse inenting moet hebben.Wilma heeft de prik nog in april gehad.Nu is mijn vraag of het ook erg is om Barney nog geen inenting te geven en te wachten tot maart zodat ze samen naar de dierenarts kunnen.
Lonja Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Draai het om en geef Wilma nu nog een prik. Dan lopen ze de komende jaren gelijk, zonder dat 1 van hen 2 onbeschermd is.
Jessica0502 Geplaatst: 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2013 Dat heb ik in april gevraagd of Barney toen ook nog een prikje kon krijgen zodat ze volgend jaar gelijk konden.Maar de dierenarts zei dat dat niet kon. Of maakt dit niet uit?
Stamper2011 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Het kan wel hoor. Zolang er maar minimaal 3 maanden tussen de prikken in zit. In het voorjaar heb ik 1 van mijn konijnen ook eerder in laten enten zodat het voortaan gelijk zou lopen, volgens mijn dierenarts kon dat prima en was dat geen enkel probleem.
Lonja Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Ja hoor kan wel, 3 maanden wachten is volgens mij niet eens nodig, maar goed dat zou je kunnen doen om het zekere voor het onzekere te nemen.Ik heb het bij 2 konijnen van mij ook zo gedaan, één van hen is zelfs in nog geen jaar tijd 1x met de oude enting geënt en 2x met de nieuwe enting. Nu lopen ze allemaal gelijk en kan ik gewoon met alle 4 in het voorjaar, ik blijf niet op en neer gaan naar de dierenarts als dat niet nodig is. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat ze goed beschermd zijn omdat hier jaarlijks myxomatose heerst, en een konijn wat niet ingeënt is legt hier in de herfst gegarandeerd het loodje, heb het al eens meegemaakt en dat moet absoluut voorkomen worden, en dat kan ook gewoon hoor
Aanbevolen berichten