Ga naar inhoud

Bibi voelt zich heel beroerd!!!! :(


suzan2801

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn konijntje Bibi van 9 maanden heeft vanochtend om 10 uur een klein stukje brood op en de rest van de dag niks meer gegeten. Volgens mij ook niet gedronken, maar dat weet ik niet zeker. Ze zit samen met een vriendje dus het is lastig te zien of ze allebei gedronken hebben.

Ze voelt slap en zit alleen maar in een hoekje. Het was 21.00 uur toen ik me toch wel erge zorgen maakte. Toch maar spoedlijn gebeld en kon meteen terecht bij mijn dierenarts.

Bibi heeft veel gas in haar buik en haar temperatuur is maar 36 graden.

Ze heeft een injectie gekregen om haar darmpjes/eetlust op weg te helpen. Verder adviseerde hij mij om Infacol te halen bij de drogist. Ik kan hier natuurlijk morgen pas terecht.

Ze ligt nu tegen een kruik aan (niet te heet natuurlijk) om haar een beetje op te warmen.

Hebben jullie ervaringen met Infacol of konijntjes met gas???

En hebben jullie nog tips wat ik verder nog kan doen. Ik vindt het zo zielig en ik hoop echt dat ze het gaat redden!

Nu moet ik morgen ook nog werken :(

Hoe vaak moet ik die Infacol geven (ik ben dat helemaal vergeten te vragen bij de DA) en wat als ze niet drinkt?, wat moet ik dan doen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

ALVAST BEDANKT!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haar water kunnen geven met een spuitje zonder naald. Over infacol kan ik je geen advies geven, omdat mijn dierenarts hier geen voorstander van is.

Je kan proberen voorzichtig haar buikje te masseren, doe dit vooral niet te hard en kijk hoe ze er op reageert.

Heb je geen pijnstilling of darmstimulerende middelen meegekregen? Zelf geef ik bij gas ook hele kleine beetjes dwangvoer.

Verder haar goed warm houden.

De darmen op gang houden is echt heel belangrijk nu, dus ik zou morgen toch even om medicijnen daarvoor vragen, daar heb je veel meer aan dan aan infacol.

Beterschap voor Bibi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor je berichtje Emilyrose! Ik heb alleen ook geen spuitje zonder naald pff! Die had de DA mij ook wel even mogen geven.

Ik heb net haar buikje gemasseerd zachtjes en daar bleef ze lekker voor zitten. Ze ligt nu tegen Shaggy aan, ze is zelf weg gegaan bij de kruik. Nu houden ze elkaar warm. Ik heb helemaal geen pijnstilling mee gekregen. Mijn konijntjes hebben nog nooit zoiets gehad, dus ik wist ook niet wat ik er van moest verwachten :(

Morgen maar meteen gaan vragen! Vind het zo sneu voor haar!

Hopelijk knapt ze snel op!

Maak me wel zorgen ook om het feit dat ze dus niet drinkt.

Wordt een onrustig nachtje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gassen zijn erg vervelend! Mijn konijnen hebben het al een paar keer gehad. Een maatregel die ik toepas om hen in ieder geval iets binnen te laten krijgen, is ze Olvarit 3+ worteltjes (geen andere smaak of leeftijd, want dat kan schadelijk zijn voor het konijn!!) voeren. Deze tip gaf ons de dierenarts een keer en het werkt over het algemeen goed, omdat ze het lekker vinden en de darmen zodoende in ieder geval iets te verwerken hebben.

Verder zou ik inderdaad ook een pijnstiller ofzo halen.

Hoop dat ze snel beter is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb haar vanochtend infacol gegeven en haar buikje nog eens gemasseerd. Ik moest de hele dag werken maar kijn moeder is regelmatig gaan kijken. Inmiddekls heeft ze al hooi en wt brokjes gegeten en ze drinkt weer zelfstsndiguit haar flesje! Ook haar oortjes zijn weer warm. Ik ben enorm opgelucht.

aangepast door suzan2801
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dwangvoer juist niet bij gas in de maag. Die maag is al zo vol en staat vaak al onder spanning. Als je er dan nog voer bij gaat stoppen kan de maag overvukd raken. De maagwand van een konijn is maar dun en kan in het ergste geval scheuren.

Mijn ervaring is dat als het gas weg gaat, ze vanzelf wel weer gaan knabbelen.

Goed pijnstilling en maag/darm stimulerende middelen geven en VOORAL goed warmhouden. Dat is eigenlijk nog het allerbelangrijkste. "Koude" organen werken niet goed en dan wordt het gas ook niet verder doorgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .