Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net ontdekt dat Elmo en Knuffel gevochten hebben. Arme Knuf heeft een echt gat in haar oor een nog een paar kleine stukjes afgebeten! Er zitten echt hele bloedvegen in het hok, ben echt geschrokken. Ik ga straks met Knuf naar de dierenarts (19.15) maar moet ik ze nu bij elkaar in het hok laten of gaat dit nu vaker gebeuren? Wie weet wat ik moet doen?

Geplaatst:

Och, die arme! Inderdaad goed in de gaten houden. En als je dan toch bij de Dierenarts bent eventjes advies vragen. Misschien weet die er iets op.

Geplaatst:

Vast bedankt voor de reacties, ik gan nu naar de da en als ik terug kom zal ik ze niet weer bij elkaar zetten.

Ik zal straks nog even laten horen hoe het gegaan is.

Geplaatst:

als een konijn een ander konijn hier zo verwont dan haal ik ze uitelkaar

helaas pindakaas heel jammer maar daar doe je een ander konijn ook geen plezier mee

Geplaatst:
het is een geholpen voedster en een geholpen man dus.Als het er zo heftig aan toe gaat.Ben je toch over de grens heen.succes bij da wat jammer.

Nou, dan zou je toch denken dat dat wel goed zou gaan, jeetje wat vervelend...

Geplaatst:

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties, fijn hoor!

Nou ik ben dus bij de da geweest en ze heeft een gat (de da noemde het een piercing, ze zei dat had best wat netter gekund! haha) van een halve cm. in haar ene oor. In dat zelfde oor ook nog wat kleinere beten. In haar andere oor zat een beet van 2cm. ook door en door maar dat zat wel dicht.

Ze heeft een injectie met Baytril gekregen. Verder hebben we betadine oplossing, baytril drank (tegen ontsteking), en metacam (0,1ml, voor de pijn) meegekregen voor in ieder geval 5 dagen en als het nodig is 10 dagen.

Ik heb haar hok klaargemaakt en ze dus apart gezet. De da adviseerde om ze evt. te scheiden dmv. gaas. Ze hebben nu allebei een eigen hok maar kunnen bijv. overdag wel contact hebben (met gaas ertussen).

Zouden jullie het later nog eens proberen of ze gewoon voor altijd gescheiden houden?

Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het verder gaat met Knuf!

Geplaatst:

Ik snap ook niet hoe dit kan met 2 geholpen koniinen, maar ik weet wel dat Knuf erg dominant is. Misschien heeft hij iets terug gedaan en is het zo uitgelopen op echt vechten. En ja die hangoren zijn dan een makkelijk doelwit he!

Geplaatst:

Ja hangoren zijn snel beschadigd maar reuse oren ook hoor.Tuurlijk kan je het na de herstel nog eens proberen.Maar koppelen geeft niet altijd garantie helaas.Net als wat nu gebeurd is.Vrees ik dat het niet goed gaat komen dat ze ondanks dat ze beiden geholpen zijn toch te dominant zijn.

Geplaatst:

Hoi allemaal, met Knuf gaat het wel weer.

Ze is gewoon vrolijk en komt meteen naar je toe en eet goed.

We gaan haar straks voor het eerst haar medicijnen geven, hopelijk gaat het vrij makkelijk.

Met Elmo gaat het iets minder, hij heeft mij net ook gebeten. Ik ging groente brengen, gaf hem een blaadje en toen ik mijn hand naar voren deed (hij wilde eruit hupsen) ,zachtjes en rustig zoals elke dag, begon hij te grommen en beet. Het was niet doorbijten maar het bloedde toch wel een beetje. Ons vorige konijn hapte ook wel eens maar meestal niet zo hard.

Ik denk niet dat ik ze nog samen ga proberen aangezien hij mij ook bijt.

Ik wist wel dat hij al eens eerder gebeten had maar goed je verwacht het niet na een week pas.

Betekend dit nu dat Knuf en Elmo helemaal niet koppelbaar zijn of alleen niet met elkaar kunnen? Hopelijk heeft er iemand nog advies over deze dingen want het is erg jammer zoals het nu gaat.

Geplaatst:

Ik zou geen advies kunnen geven, heb zelf sommige konijnen die absoluut niet samenkunnen... Hopelijk komt het weer inorde met Elmo, want een bijtend konijn is niet leuk he... Het is wel erg jammer... Bij mij zie je dat de nijnen die niet samenkunnen (ze vallen aan en zijn erg dominant) lang niet zo gelukkig zijn als de anderen... Misschien kan je de hokken zo zetten dat ze elkaar zien of in elkaars buurt en dan zien hoe ze reageren? Die van mij begonnen direct de draad aan te vallen...

Geplaatst:

Hai :)

Vervelend zeg. Die konijnen zijn allemaal ook niet erg lief voor elkaar. Mijn nijnen zitten ook apart nadat ze elkaar flink aangevallen hadden. Nu staan de hokken gezellig naast elkaar, dus kunnen ze naar elkaar kijken :) Als de ene los is, gaat ie vaak even kijken bij de ander en dan staan ze neus tegen neus, maarja, ik ga ze niet meer samen doen. Geen zin in wonden die ik hier wel eens lees!!

Geplaatst:

Ik ben vandaag met Elmo en Knuffel naar de dierenarts geweest (die afspraak had ik al eerder gemaakt) en nog even overlegd over de ruziemakers.

Knuffel is toch echt 'niet koppelbaar' verklaart. Heel jammer voor haar maar we kunnen tussen haar hok en die van ons andere groepje (Kobus, Lucky en Snuffel) wel gaas maken en dan kijken of ze zo wel contact kan hebben. Dan is ze toch niet helemaal alleen.

Voor Elmo ziet het er positiever uit, hij miste toch wel aardig wat haar van z'n achterste en had een paar kleine wondjes. Waarschijnlijk was hij Knuf's achtervolgingen zat met alle gevolgen van dien. Maar hij was bij de da erg lief en zocht toch steeds veiligheid bij mij en onze da denkt dat hij waarschijnlijk wel met onze Snuffel gekoppeld kan worden. Niet in 1 keer maar eerst achter gaas kennismaken, dan samen eten enz, dus heel langzaam opbouwen.

Ik ben heel benieuwd en hoop dat dit gaat lukken (nadat hij even heeft kunnen bijkomen natuurlijk)!

Geplaatst:

Hey Yvonne, ik heb al een paar keer heen en weer met je ge PM'ed... Wat jammer dat het met Knuf niet lukt! Al vanaf dat Elmo en Knuf samen zaten heeft ze hem erg gedomineerd. Dat leek goed te gaan, hij pikte het gewoon en het gaf geen problemen. Maar ik denk inderdaad dat hij nu hij eenmaal een beetje gewend is bij jullie, eens een keer van zich afgebeten heeft, en dat ze dat niet gepikt heeft waardoor ze gevochten hebben. Wat jammer dat het met Knuf niet lukt... Ik hoop echt dat het met Snuf wel zal lukken.

Wat lief dat Elmo een beetje bescherming bij je zocht, zo laat hij toch merken dat hij je waardeert al :$!

Geplaatst:

Hoi Saona, ik had je net nog even een pers. ber. gestuurd maar zag nu pas dat je al gereageerd had:$

Ja ik hoop dat het met Snuf wel lukt maar tot nu toe vind Snuf iedereen aardig dus van haar kant verwacht ik geen problemen:bunny1:.

Eerst maar even rust en dan weer proberen, ik zal je zeker laten weten hoe dat gaat tegen die tijd, groetjes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .