Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daphne is altijd al een konijn geweest dat niest als ze vers hooi krijgt of als het stoffig is. Zo´n drie weken geleden kwam er bij het niezen (zonder dat er hooi/stof in de buurt was) een grote witte snottebel uit haar neus. Omdat ik die week met Sid naar de DA moest heb ik Daphne meegenomen. De DA heeft haar tanden/neus/pootjes bekeken, maar er was verder niets te zien, dus zijn we neit met een behandeling gestart.

Afgelopen maandag nieste ze weer veel en was er dik wit slijm in haar neus te zien, maar dinsdag had ze natuurlijk weer een schone neus, dus zijn we niet opnieuw naar de DA gegaan. Vandaag zie ik wat opgedroogd snot naast haar neus, maar haar neus zelf en haar pootjes zijn schoon en ze niest ook amper.

Ook op het forum lees ik veel verschillende meningen over snot, vandaar mijn vragen :s. Wanneer zouden jullie hiermee terug naar de DA gaan? Wat moet er zichtbaar zijn voor de DA om evt. te behandelen?

Geplaatst:

Ik zou er eerlijk gezegd meteen mee terug naar de dierenarts gaan. Snot kan erg vervelende gevolgen hebben als je te lang wacht met behandelen. In principe hoeft er voor de dierenarts niks zichtbaar te zijn hoor om snot te behandelen. Toen ik met mijn voedster naar de dierenarts ging, was er ook niks te zien maar thuis had zij toch echt last van vreselijke niesbuien en kwam er zo nu en dan wit snot uit haar neusje. De dierenarts heeft toen meteen een antibiotica kuur voorgeschreven.

Geplaatst:

Dankjewel voor je reactie :).

We zijn vanavond toch maar langs de DA geweest die Daphnes tanden en kiezen nog eens heeft nagekeken. Hij heeft hierbij vastgesteld dat Daphne waarschijnlijk een behoorlijke ontsteking aan een van haar kiezen heeft die mogelijk ook zorgt voor irritatie aan haar oogkas. We hebben nu voor drie weken AB mee, dus we gaan nu kijken hoe ze daarop reageert.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .