Ga naar inhoud

castratie


James

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn zojuist gecastreerd. Het is een echt buitenkonijn, maar nu zei de dierenarts dat hij beter even binnen kan blijven ivm narcose. Hij zit dus op dit moment binnen in een hondenbench, maar deze is niet erg ruim. Kan ik hem vanavond wel even los laten lopen als hij dit wil, of is dat niet aan te raden ivm de wond? En kan hij morgenmiddag gewoon weer naar buiten, of is dit een veel te grote omslag voor hem? Ik maak mij hier zorgen om ,omdat ik binnen eigenlijk geen ruimte voor hem hem en niet wil dat hij straks de hele winter binnen zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij wil wandelen zou ik dat ook zeker doen :) Dat heb ik ook gedaan en die van mij heeft gewoon lekker voorzichtig rond gehupst. Eigenlijk moest ik hem een paar dagen binnen houden, maar ik heb hem de volgende dag eind van de middag weer lekker naar buiten gelaten. Heb de wondjes eerst even gecontroleerd en het zag er rustig uit. Hij heeft er verder geen last meer van gehad en is erg snel genezen. Als je hem dus vandaag buiten wil zetten zou ik dat aan het eind van de dag doen en eerst even checken hoe alles er uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval was dat wel nodig omdat de konijnen hier op zand zitten. Als je konijnen buiten op tegels kunnen zitten hoeft het niet perse, maar het is toch wel handig om hem binnen te hebben om te kijken of alles goed gaat.

Je kan hem ook 's ochtends vroeg laten helpen en hem dan de rest van de dag binnen laten, daarna 's avonds buiten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .