goldengirl Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 Mijn konijn heeft, rond deze tijd , steeds last van een kale staart. Als t regent zit ze graag in de regen. Haar staart wordt dan heel nat en gaat dan klitten. Dan ga ik der kammen en ontklitten maar dan blijkt ze dus een kale staart te hebben. Nu heeft ze ook zo een plekje midden op der rug.Verleden jaar had ze het ook , ik kreeg toen van de dieren arts de tip om het in te smeren met calendula zalf. Nu heb ik alleen een probleem ......ze is boos op me en ik mag der niet meer insmeren. Alleen me dochter mag dat doen. Maar die is niet altijd thuis. Heeft iemand nog tips . Het gaat om een vlaamse reus/ lotharingen. Geen kleintje dus. Maar wel heeel lief. En nu dus effe niet.
Aniek Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 Ik zou er persoonlijk voor zorgen in deze situatie dat ze niet de mogelijkheid heeft om in de regen te zitten. Dit is namelijk niet gezond voor haar. Normaliter zou een staart ook niet zomaar nat worden. Weet je zeker dat het geen urinebrand is ?
Eefje Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 (aangepast) Had ze ook klitten op haar rug dan? Of is het gewoon kaal? Ik denk aan mijt, dat is eenvoudig te behandelen met stronghold, maar calendulazalf gaat daar niet tegen helpen. Edit: ik zou er zelf nog eens een dierenarts naar laten kijken. 28 september 2013 aangepast door Eefje
goldengirl Geplaatst: 28 september 2013 Auteur Geplaatst: 28 september 2013 Mijn konijn heeft een heel groot hok met afdak en hij heeft nig een soort van hondenhok ,waar de achterkant uit is. Genoeg plek om droog te zitten.....maar ze vindt regen leuk.ik laat er zo wie zo een arts naar kijken ,maandag afspraak, maar misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.
Aanbevolen berichten