Ga naar inhoud

rood oogje, niet vies


jarethlabyrint

Aanbevolen berichten

Mijn jonge konijntj heeft aan 1 oog rode oogleden. Er zat behalve wat hard slaap dat ik zachtjes verwijderd heb geen witte troep ofzo en heet is 1 oog. Nu weet ik wel dat hij 26 aug inentingen heeft gehad voor zowel myxomatose als vhs. Moet ik hiermee naar de da? Hij knijpt het oogje wel iets meer dict dan de andere maar eet drinkt en reageert goed.

Edit: excuses voor het plaatsen in het verkeerde forum. Was niet de bedoeling.

aangepast door jarethlabyrint
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je bericht verplaatst.

Sinds wanneer heeft hij last van zijn oogje? Het kan zijn dat hij er een strootje in heeft gekregen en het daardoor wat geïrriteerd is. Je zou het even kunnen schoonmaken met gekookt en afgekoeld water. Als hij het over een paar dagen nog heeft zou ik er even mee naar de dierenarts gaan, het kan ook een onderliggende oorzaak hebben, zoals een tandprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nog maar minder dan een week maar het viel me 2/3 dagen geleden op. Volgens mij was het nog niet zo toen ik hem ophaalde maar daar liep hij op zaagsel en hier op stro dus het zou kunnen. Bedankt voor de reactie. Ik las over die ziektes en dan schrik je toch al gauw. Ik heb vorig jaar ook een jong konijntje gehad en die kreeg de tweede dag spontaan een hersenbloeding. Da zei dat ik er niets aan kon doen maar sindsdien ben ik misschien wat overbezorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt bij konijnen beter wat sneller bezorgd zijn dan dat je gemakkelijk denkt 'dat zal wel niks zijn'. Als je konijn is ingeënt hoef je je geen zorgen te maken om myxomatose of vhs, die nieuwe entingen zijn erg goed.

Ik heb zelf ook een tijdje lopen dokteren met mijn ram die een traanoog had. Het ging maar niet over en ik ben meerdere keren met hem naar de dierenarts geweest om tandproblemen en dergelijke uit te sluiten. Er was niets te vinden, maar welke druppels en cremes ik ook kreeg van de dierenarts, het ging maar niet weg, hij heeft er 2 maanden mee gelopen. Hij leek er geen last van te hebben, maar het zag er zo sneu uit. Uiteindelijk kreeg ik een creme van de dierenarts die ik eerder ook al eens bij hem gebruikt had toen hij iets in zijn oog had gekregen, ophtosan heet het geloof ik. Ik was er nogal huiverig voor, de vorige keer dat ik het gebruikte werden zijn oogleden helemaal dik en rood. Toch maar geprobeerd, zijn oogleden werden inderdaad weer helemaal dik en rood en hij kreeg jeuk, dus snel weer gestopt. Een paar dagen later was zijn oog helemaal beter en het is nooit meer teruggekomen. Hij was ook een stuk vrolijker daarna, dus hij heeft er wel degelijk last van gehad, maar dat merk je gewoon niet zo gauw bij konijnen. Wat het uiteindelijk geweest is weet ik nog steeds niet.. Ik vermoed toch een fikse irritatie die er toen door de extra irritatie van die creme helemaal 'uitgezworen' is ofzoiets..

Als hij het donderdag nog heeft zou ik voor het weekend wel even naar de dierenarts gaan, voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .