Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is vanavond helaas niet gelukt om stamper zijn ogen te zalven. Hij was zo ontzettend gestrest van alles en zo op zijn hoede dat ik hem steeds maar niet te pakken kreeg. Gezien ik hem niet eindeloos op wou blijven jagen, moet ik het morgenochtend maar weer proberen. Hopelijk kan het geen kwaad dat het 1 keer niet gelukt is. Hopelijk lukt het morgen wel weer gewoon.

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

fijn dat het goed gegaan is bij de da, hopen dat lizzy nu snotvrij blijft :) en van die ene keer niet zalven zal het echt niet opeens slechter worden ;) hij heeft er duidelijk geen zin meer in.. en als je hem tijdens het zalven een blaadje witlof geeft om hem af te leiden, werkt dat niet?

aangepast door bunbun beauty
Geplaatst:

Stamper laat zich tegenwoordig helaas niet meer afleiden met eten. Hij vindt op gepakt moeten worden en ogen zalven zo vreselijk, dat het keer op keer een hele klus is om hem te pakken te krijgen en om het voor elkaar te krijgen. Gisteravond kwam alles stress van zijn dierenarts bezoek er nog bovenop. Dat had er bij hem ook behoorlijk ingehakt.

Vanochtend had ik mijn wekker extra vroeg gezet en is het gelukkig wel gelukt.

Je ziet hem inmiddels veranderen in een ontzettend bang, gestrest en alert konijntje, wat ik erg jammer vind. Hij vertrouwt mij ook totaal niet meer. Zodra ik bij hem in de buurt kom, is hij weg.

CynthiatB: Wat goed zeg dat papaya en mango zo goed werkt bij Pip.

Ik ken dat schema en probeer hun gezondheid ook met kruiden te ondersteunen. Ze krijgen hier verschillende kruiden waaronder echinacea voor hun weerstand. Ik heb niet het idee dat het echt wat doet, maar ze vinden het wel erg lekker.

Geplaatst:

Wat lief dat je dat vraagt.

Lizzy heeft gelukkig nog geen last weer gehad van hevige niesbuien en snot, waar wij erg blij mee zijn. Nou maar hopen dat het zo goed blijft gaan. Anders hebben wij in elk geval genoeg antibiotica op voorraad om haar indien nodig meteen weer te behandelen.

Met Stamper gaat het ook goed. Het is ons opgevallen dat hij sinds een paar dagen zijn ogen verassend vaak wijd open heeft. Voorheen had hij ze vrijwel nooit wijd open. Wij dachten dat dit bij hem hoorde omdat het van jongs af aan al zo was. Maar mogelijk hebben wij dat toch niet goed ingeschat. Hij lijkt nou in elk geval geen last meer te hebben van zijn ogen.

De wit blauwige vlekken zijn er nog steeds, dit in beide ogen, maar het is gelukkig wel minder groot geworden. Wat er nou nog zit, lijkt litteken weefsel te zijn en gaat ook niet meer weg.

We zalven zijn ogen nog steeds 2 keer per dag, waar we voorlopig ook nog even mee door moeten gaan. Het is belangrijk dat de bacterie die Stamper zijn ogen aantastte echt helemaal weg is voordat we stoppen en dat het ook niet meer terug komt. Daarnaast willen we er qua ooggenezing het maximale uithalen.

Stamper vindt het ogenzalven nog steeds vreselijk, vooral het optillen. Het is en blijft steeds opnieuw een hele klus om hem te vangen, het helpt alleen wel dus is het voorlopig nog even doorbijten. Zoals het nou lijkt nog 1 of 2 weken en dan zit het er gelukkig op.

Geplaatst:

fijn dat lizzy van dr gesnotter af is :) hopen dat het zo goed blijft. hoop voor stamper dat jullie snel mogen stoppen met het zalven snap ook wel dat ie daar geen grote fan van is.. maar ja zijn gezondheid gaat natuurlijk voor ;) fijn om te horen dat het wel beter gaat met zijn oogjes :)

Geplaatst:

Ik begrijp ook heel goed hoor dat hij het zalven maar niks vind. Hij snapt er ook helemaal niks van. Het is zo jammer dat je een konijn niet duidelijk kan maken waarom je bepaalde dingen doet. Gelukkig helpt het wel en is alle stress dus niet voor niks geweest. Nog even doorbijten en dan zijn we er vanaf. Ik ben er ook echt blij om dat het op het moment best goed gaat met beide konijntjes. Houden zo!

• 1 maand later...
Geplaatst:

Wat lief dat je er naar vraagt. Tot vorige week ging het verrassend goed met Stamper zijn oogjes. Voor en na de behandeling was een wereld van verschil. Wij waren zodoende helemaal blij. Helaas viel het mij vorige week op dat hij toch weer veel last van zijn ogen begon te krijgen en nou word hij daar sinds vrijdag opnieuw voor behandeld. Helaas hadden ze de ooggel waar hij de vorige keer veel baat bij heeft gehad niet meer op voorraad. Ik heb zodoende vervangende oog druppels voor hem mee gekregen maar dat lijkt nog niet echt te helpen helaas.

Geplaatst:

oow jammer jeetje.. ik vroeg me dat inderdaad af, omdat het bij Bailey dus ook weer terug is en als de behandeling bij jou wel had geholpen had ik nog goede hoop, maar jij hebt dus ook weer pech..bah.. vervelend zeg. Had eigenlijk gehoopt op beter nieuws zowel voor jou stamper als mijn Bailey. Ik ga donderdag denk ik maar eens naar de dierenarts en vraag naar dexamethason oogdruppels..ik weet dat dit altijd wel helpt..maar goed tis wel weer een traject waar ik in stap terwijl hij juist alweer zo opgeknapt was. :frown:

Geplaatst:

Wat ongelofelijk balen dat het bij Bailey ook weer mis is. Dat net nou hij zo opgeknapt was en het leven hem weer leek toe te lachen. Wat kunnen oogproblemen toch vreselijk hardnekkig zijn. Misschien inderdaad verstandig om weer met dexamethason oogdruppels te beginnen, als je weet dat dit altijd wel helpt. Het is inderdaad weer een traject weer je instapt. Je wil alleen ook niet dat het van kwaad tot erger gaat. Ik heb Stamper zojuist voor de laatste keer zijn nieuwe oogdruppels gegeven. Hij raakt er zo ontzettend gestrest van, dat hij vervolgens niet eens meer normaal wil eten. Bovendien lijkt hij door die druppels alleen maar meer last van zijn ogen te krijgen. Ik ben er dus helemaal klaar mee. Morgen en overmorgen wil ik even kijken hoe het gaat zonder oog druppels en anders word het vrijdag toch weer naar de dierenarts om Fucithalmic ooggel te halen. Bij Stamper hielp dat de vorige keer wel erg goed.

Geplaatst:

Als je Cavasan zalf had...dat is echt strontspul... sorry dat ik t zo zeg. Maar Bailey kan slecht tegen al die rommeloogdruppeltjes.. Als het van de EC komt dan zou ik toch Fenbendrops proberen als ik jou was..en daarnaast Dexamethason oogdruppels.. dat wordt ook aangegeven op wilhelminapark dierenkliniek. Daar staat een rijtje van medicatie die van toepassing zijn. Ik heb hem gewoon AB gegeven nu tien daagjes..en ben sinds vandaag weer begonnen met de Fenbendrops.. laatste keer was begin september..naar mijn beleving was het pas geleden, maar tijd vliegt. Dus nu kan het wel weer. Als laatst ga ik die oogdruppels gebruiken, maar ik wil hem nu nog niet stressen had ik zo besloten. Het is ook nog niet zo erg. Alleen als het licht erin schijnt zie je dat. Er zit nog geen wit waasje over. Maar ik ben alert en hou het in de gaten. Zodra ik het idee heb dat het verergerd sta ik gelijk bij de dierenarts op de stoep voor de dexamethason oogdruppels. Ik doe nu alles om de beurt om hem gewoon lekker zijn gangetje te laten gaan. Er is al zoveel aan hem geplukt en gedaan afgelopen anderhalf jaar. Hij is nu happy met zijn meisje..hij eet weer goed, hij heeft geen gas meer. Helemaal prima. Alleen dat verrekte gedoe met zijn oogje zint mij absoluut niet. Ik hoop dat Stamper zijn oogje ook weer goed komt of in elk geval niet verergerd en hoop dat jou die ellende die ik met Bailey had gespaard blijft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .