Boefje Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Sterkte ermee.. mijn vermoedens van Baileys oogje klopte ook.. ook lensvertroebeling ..ik zat al te kijken toen t licht erin scheen. Ik ga er op t moment niet zo veel aan doen. Zijn darmen kunnen al die medicatie toch niet meer aan en ik vrees dat het toch weer het zelfde verhaal als met dat andere oogje zal zijn.. hij heeft er nu (nog) geen last van. Ik ga hem hopelijk binnenkort koppelen aan een nieuw vriendinnetje in de hoop dat hij daardoor misschien wat opknapt. Ik wil hem gewoon zo veel mogelijk weer konijntje laten zijn en genieten. Ik moet gewoon accepteren dat hij nooit meer helemaal gezond zal zijn maar zolang hij nog wil doe ik er gewoon alles aan om hem n blij vrolijk en gelukkig konijntje te laten worden en zijn. Ik hoop dat het voor jou allemaal mee gaat vallen en dat het weer goed gaat komen.
bunbun beauty Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 wat vervelend dat je niet naar de da kan.. hopen dat het goed gaat maandag, en dat je het weekend een beetje doorkomt.
Stamper2011 Geplaatst: 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2013 Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik hoop ook zo dat het allemaal weer goed komt.Boefje: Echt balen zeg dat Bailey nou ook lensvertroebeling in zijn andere oogje heeft. Het kan jou ook nooit eens een keer mee zitten. Ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van ik ga er op het moment niks aan doen. Als zijn darmen dat allemaal niet meer aankunnen en de kans is groot dat het er toch niet beter van word, dan is het inderdaad het beste om het te laten voor wat het is, zolang hij er maar geen last van heeft, maar dat is dus niet het geval gelukkig. Super leuk dat hij binnenkort een nieuw vriendinnetje krijgt. Daar zal hij jou vast en zeker erg dankbaar voor zijn. Samen zijn ze toch zoveel gelukkiger dan alleen.
Sammuis Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Ben je de dag nog een beetje doorgekomen gisteren Stamper? Balen dat je idd niet langs kon bij de DA, kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten wat hij/zij van de situatie denkt. Afwachten en geduld & vertrouwen hebben/houden kan heel erg moeilijk zijn!
Stamper2011 Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Als maar afwachten en geduld & vertrouwen hebben/houden kan inderdaad erg moeilijk zijn. Ik ben ook gewoon zo benieuwt wat de dierenarts ervan zal zeggen en wil graag weten hoe het nou verder moet, dit omdat ik steeds maar geen verbetering zie. Straks blijkt er toch sprake te zijn van EC of gaan zijn ogen verder achteruit, is de schade straks onherstelbaar, dat wil je gewoon niet. Het is gewoon erg spannend en zenuwslopend allemaal. Gistermiddag en avond heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Dat hielp gelukkig wel wat. Voor ik het weet is het maandag en kunnen we gelukkig alsnog op controle komen.
Stamper2011 Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Grrrr had ik beide konijntjes net weer van de antibiotica af, kreeg Lizzy zostraks ineens weer een vreselijke niesbui en zat haar hele neusje weer onder het snot. We zijn dus opnieuw terug bij af. Maandag mag ze dus gezellig met Stamper mee naar de dierenarts.Het schiet echt niet op hier. Waarom kan het niet gewoon eens een keer goed gaan en blijven gaan?
bunbun beauty Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 wat naar dat ze weer zo zit te niezen.. hoe is het nu met stamper?
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Sinds Stamper steeds oogzalf moet hebben, zit hij totaal niet lekker in zijn vel. Zodra ik bij hem in de buurt kom, ziet hij de bui al hangen en weet hij niet hoe snel hij weg moet komen. Elke keer opnieuw is het een hele klus om hem te vangen.Ik hoop echt zo voor hem dat de dierenarts vandaag zegt dat wij vanaf nou niet meer zijn ogen hoeven te zalven. Misschien is hij dan ook weer wat vrolijker want hij zit nou vaak zielig voor zich uit te staren.Of de zalf ook geholpen heeft durf ik niet te zeggen. Je kan inmiddels heel duidelijk zien dat de vlekken op zijn hoornvlies zitten, mijn vriend denkt dat dit litteken weefsel is maar of de vlekken ook kleiner zijn geworden? Als dat al het geval is, is het verschil in elk geval heel minimaal. Ik moet zeggen dat ik al lang blij ben dat het in elk geval niet erger is geworden. Als het blijft zoals het nou is, zou dat al lang mooi zijn. Stamper kan nog gewoon zien en lijkt er verder gelukkig geen last van te hebben. Lizzy lijkt sinds vandaag ineens geen last meer te hebben van snot. Haar neusje is mooi schoon en ik heb nog geen niesje of niks gehoord. Maar je zal zien dat als ik haar niet mee neem naar de dierenarts vandaag, dat we over een paar dagen alsnog weer met haar heen kunnen. Gisteren en eergisteren was er weer duidelijk sprake van snot, dus het zal nou vast niet in 1 keer weer helemaal over zijn. Misschien dat ik de dierenartspraktijk zo maar even moet bellen voor advies. Ik neem haar liever niet mee als het niet nodig is. Ik zie het alleen ook niet zitten om over een paar dagen weer die kant op te moeten gaan. Hmm lastig.
Charita Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Pff wat een gedoe, dan had ik mazzel dat mijn nijntjes buiten zitten.Leyla wilde ook niet heel graag gepakt worden, maar hier stond pakken niet alleen voor zalf.Ja ze werd gezalfd, maar mocht daarna mee naar binnen en op de bank en vensterbank dartelen. Ik probeerde er ook iets leuks aan te koppelen, maarna vervolgens wilde ze weer niet naar buiten
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik probeer er ook iets leuks aan te koppelen. 9 van de 10 keer krijgt Stamper na afloop wat leuks of lekkers, maar alsnog vindt hij het vreselijk. Zodra ik bij hem in de buurt kom, rent hij snel zijn kooi in en vervolgens krijg je hem daar met geen mogelijkheid weer uit. Hij laat zich zelfs niet omkopen met wat lekkers, ziet de bui dan al hangen, vertrouwt mij totaal niet meer wat natuurlijk niet gek is gezien ik hem inmiddels 2 weken lang 2 keer per dag noodgedwongen op moest tillen. Als hij iets niet leuk vindt, is dat het wel.Fijn dat Leyla er wat minder moeite mee had. Dat is toch het betere werk.
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik heb inmiddels al een aantal keer naar de dierenartspraktijk gebeld maar krijg steeds niemand te pakken, word eindeloos in de wacht gezet. Ik twijfel nog steeds wat ik moet doen, Lizzy ook meenemen of niet. Haar neusje is vandaag mooi schoon en ik heb haar nog helemaal niet horen niezen. Hoeveel meerwaarde het dan heeft om haar mee te nemen? Je betaald er wel voor. Misschien dat ik ook gewoon kan overleggen hoe het verder moet met Lizzy als ik daar met Stamper ben. Wat zouden jullie doen?
Sammuis Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Zeker lastig. Meenemen betekent toch ook weer stress en dat is nooit bevorderlijk. Maar ik vermoed dat de DA (als je ze vooraf nog te pakken krijgt) wel zal zeggen dat je haar mee moet nemen zodat ze haar goed kunnen beoordelen. En dat is natuurlijk ook waar. Misschien moet je het maar gewoon doen. Dan ben je af van de twijfel en hoef je niet straks (onverhoopt) over een paar dagen alsnog met haar naar de DA. En wie weet valt het wel mee met de extra kosten en wordt het gewoon als 1 consult gerekend. Dus ik zou het doen. Sterkte iig en hopelijk krijg je straks goed nieuws.
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Bedankt voor je reactie! Meenemen betekend idd weer stress maar samen reizen is wel minder stressvol voor ze dan alleen reizen. Dan hebben ze in elk geval nog steun aan elkaar. Ik ben er nog steeds niet van overtuigt dat ze vanaf vandaag ineens snotvrij is en zal blijven, dit gezien ze gisteravond nog een vies en nat neusje had. Misschien moeten we haar dus maar gewoon meenemen. Maar kan dat zomaar zonder overleg? Ik heb namelijk alleen een afspraak voor Stamper staan. Ik doe zo anders nog wel een laatste poging om ze te pakken te krijgen. Normaal gesproken word er vrijwel meteen opgenomen, maar vandaag dus niet. Lastig.
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Net weer een poging gedaan en er werd dit keer gelukkig vrijwel meteen opgenomen. Ik heb nou een extra lange afspraak staan. Er was nog plek dus het was geen enkel probleem dat ik Lizzy ook meteen mee zou nemen. Nou maar hopen dat ze ook iets voor haar kunnen betekenen en dat ik geen dubbele consult kosten hoef te betalen. Het is al duur genoeg allemaal. Ik hoop ook echt dat wij na deze afspraak eerst niet weer terug hoeven te komen. Tegen zes uur zijn ze aan de beurt. Spannend!
Sammuis Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Goed gedaan! Je zegt zelf al dat je niet overtuigd bent dat het nu ineens over is, dus volg je gevoel en gaan! En wat die kosten betreft...als je vd week ineens toch met haar had moeten gaan had je ze sowieso voor je kiezen gekregen. Misschien dat de kosten nu per saldo wat lager uitvallen. Spannend, ben benieuwd wat eruit komt!
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Je hebt helemaal gelijk, dan hadden we die extra kosten dan wel gehad + meer omdat het toch elke keer weer 35/40 minuten rijden is, enkele reis. Benzine is ook niet bepaald goedkoop. Ik ben ook erg benieuwt wat eruit komt. We zullen het zien. Ik hoop er maar het beste van.
Lonja Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 (aangepast) Ja goed dat je ze allebei meeneemt, ik neem ook altijd 2 konijnen mee ook al hoeft er maar 1 te gaan, tenzij het echt een besmettelijke ziekte is en ze gescheiden moeten worden of als er narcose aan te pas komt en ik dus toch moet gaan scheiden en met de gezonde terug moet. Anders lekker met zijn tweeƫn. Heb ook een keer een konijn meegenomen dat net een week of 3 snotvrij was, het kwam niet terug dus dan weet je ook zeker dat het echt weg is.Wel lastig inderdaad met de snot en de stress, maar als het er nu uit komt door de stress dan weet je meteen dat het dus nog niet over was. Krijgt ze nu geen terugval dan weet je ook dat het echt over is.Het kan trouwens wƩl echt van het ene op het andere moment over zijn, met Draxxin werkte dat ten minste wel zo. Ik kon dat toen ook niet echt geloven, had verwacht dat het langzaamaan minder zou worden maar het was echt ineens helemaal weg. Maar wellicht is dat normaal gesproken niet zo. 7 oktober 2013 aangepast door Lonja
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik neem normaal gesproken altijd alleen het konijn mee dat ook echt heen moet omdat ik de ander niet onnodig stress wil bezorgen. Ik heb alleen al wel regelmatig gemerkt dat een dierenarts bezoek minder stressvol voor ze is, als ze samen zijn. Zo raakte Lin de eerste keer toen ze alleen naar de dierenarts moest zo in paniek dat ze er bij de dierenarts niks mee konden beginnen en ze tot een paar keer aan toe bijna van de behandeltafel af vloog. De keer erna mocht ze samen met stamper heen en ging het ineens verassend goed. Was het snot bij jouw konijn echt na 1 injectie draxxin helemaal weg en is het daarna ook niet meer teruggekomen? Lizzy heeft zo'n 1,5 maand geleden zo'n 2,5 week enrofloxoral gehad. Het ging toen heel erg met ups en downs. De ene dag was er niks aan de hand, de volgende dag kon het alleen zo weer mis zijn. Uiteindelijk is het een tijdje best goed gegaan, tot twee weken geleden. Toen was het weer helemaal mis. Meteen weer begonnen met enrofloxoral. Het leek meteen goed aan te slaan. Maar dit weekend was het dus alweer mis. Maar vandaag lijkt het dus weer goed te gaan. Ik heb inmiddels al regelmatig gelezen dat snot komt en gaat totdat het echt succesvol behandeld is. Ik heb alleen ook gelezen dat als ze eenmaal snot hebben gehad, dat ze er nooit helemaal vanaf komen en er erg vatbaar voor blijven. Al met al is het wel een heel lastig en vervelend probleem.Ik sprak zostraks iemand die tegen mij zei van "hoe kan het dat jouw konijnen steeds ziek zijn, geef je ze medicijnen of zo? Hier krijgen ze nooit medicijnen en mankeren ze nooit wat." Ik heb inmiddels zoiets van mocht ik ooit weer nieuwe konijntjes krijgen, misschien dat ik ze dan niet in moet laten enten, misschien dat het dan beter gaat of dat ik ze niet binnen moet houden, dat dit funest is voor hun weerstand. Het kan natuurlijk ook nog steeds gewoon pech zijn. Het is alleen wel heel vervelend dat als je steeds alles goed probeert te doen qua voeding, huisvesting, medische zorg enz. Dat dit blijkbaar niet genoeg is. Ik vraag mij daardoor steeds af wat ik verkeerd doe. Het is gewoon behoorlijk slopend als ze steeds wat mankeren.Ik kan alleen maar hopen dat het vanaf nou steeds beter zal gaan.
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 We zijn net terug van de dierenarts en ik moet zeggen dat ik nou wel erg blij en opgelucht ben want we hebben namelijk goed nieuws te horen gekregen. De bacterie die Stamper zijn ogen aantastte is inmiddels niet actief meer. De dierenarts vond het er bovendien een stuk beter uitzien dan de vorige keer, dit vooral wat betreft zijn linkeroog, maar die was er ook minder erg aan toe dan zijn rechteroog. Bij zijn rechteroog valt er nog wel wat winst te behalen. Voorlopig moeten we dus blijven zalven. Arme Stamper, maar het helpt dus wel. De gestelde diagnose bleek bovendien juist te zijn. Door alle verhalen op internet vreesde ik het ergste, maar gelukkig ziet het er dus toch veelbelovend uit. Ik hoef nou niet langer bang te zijn dat hij misschien blind word of dat hij misschien zijn ogen zal verliezen.Lizzy oogde volkomen gezond bij de dierenarts, er was geen vieze neus of niks te zien waardoor ik waarschijnlijk overkwam als een overbezorgd baasje. Maar de dierenarts geloofde mij verder wel. Ik heb het advies gekregen om even af te wachten hoe het de komende dagen met haar zal gaan. Het mooiste zou natuurlijk zijn als haar lichaam het zelf weer goed oppakt. Het advies is om haar alleen te behandelen als ze opnieuw last krijgt van hevige niesbuien en snot. Ik heb een andere antibiotica meegekregen waar ik meteen mee mag beginnen als het weer mis is. Ik heb nog gevraagd of ze inmiddels ook bekend zijn met draxxin. Maar dat was niet het geval. Hij heeft nog wel het een en ander opgezocht over dat middel maar omdat hij er verder niet bekend mij was, het onduidelijk is wat de gevolgen op lange termijn zijn en gezien hij het volgens de wet niet voor mag schrijven, is dat hem niet geworden. Misschien in de toekomst als er meer bekend word over het gebruik van draxxin bij konijnen.
Sammuis Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Nou da's inderdaad goed nieuws! Echt fijn voor jullie. En idd arme Stamper met al dat gezalf, maar liever dat dan dat hij blind wordt. Meneertje (en jullie) moet dus nog even volhouden. :-) En gelukkig ben je ook wat betreft Lizzy gerustgesteld. Liever dat je bij de da te horen krijgt dat er niets aan de hand is en je eigenlijk voor niets bent gekomen dan dat je niks doet en je jezelf achteraf voor je kop kan slaan. Nou, jij kunt denk ik weer even opgelucht ademhalen. :-)
Lonja Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 (aangepast) Het was bij ƩƩn konijn echt in een keer, maar inderdaad, er waren ook momenten van ups en downs ten tijde van het Duplocilline spuiten. Misschien was het de timing of zo, maar de dag ervoor was het nog echt erg, zat ze helemaal zielig nog met waterige oogjes te snotteren en te niezen. Andere konijn heb ik dus wel vaker moeten spuiten na de rit naar de dierenarts. Maar bij die eerste is het echt gewoon helemaal NIET terug gekomen. Ze nieste eerst zo eens in de week of zo nog wel, als ze door het stoffige zand rolde maar dat had zij altijd al. Het valt me nu wel op dat ze dat de laatste weken/ maanden ook niet meer heeft. Vandaag heeft ze echt dik een uur of twee door het stro lopen snuffelen dat ik net schoon neergelegd had, nestje bouwen, krabben en graven in het stro, snuffelen en knabbelen terwijl dat voorheen, ook al voor dat ze snot kreeg, bij haar gegarandeerd voor niesbuien zorgde al kwam ze er alleen maar bij in de buurt als ik net schoon stro neer had gelegd. Ik denk dat zij het altijd al wel ergens onder de leden heeft gehad. Kan me nog herinneren de eerste dagen nadat ze uit de opvang kwam ze ook steeds nieste, geen snot hoor. Maar dat zie ik nu dus gewoon helemaal niet meer, ze niest echt nooit meer. Dus ik heb juist het idee dat ze er minder gevoelig voor is geworden. Over 2 weken zullen we het weten, dan gaan we verhuizen dus komt er een stressperiode met een autorit en een nieuwe omgeving. We zullen zien wat er boven komt Over dat zieke konijnen en medicatie geven en niet in laten enten: Ik ben het er absoluut niet mee eens dat ze daar beter van worden. Konijnen die hier eerst zaten en niet ingeƫnt waren hebben het niet verder dan 4 maanden geschopt, toen kwam de myx om de hoek kijken en hebben ze het loodje gelegd. Ze leefden onder dezelfde omstandigheden als mijn konijnen, in dezelfde ren. Deze konijnen nu zijn wel ingeƫnt en ja ook ziekten meegemaakt, soms besmettelijke ziekten, soms gewoon pech zoals verkeerd stappen of een strootje vast tussen de kiezen, maar ze zitten er nog steeds happy bij en ze lijken gezond nu, met hun medische zorg hebben ze het toch al een stuk verder geschopt dan die 4 maanden van die niet-geƫnte konijnen, ze beginnen tegen de 2 jaar te lopen nu en doen het prima. Als ik geen medische zorg had gegeven dan waren ze inmiddels al aan verschillende dingen overleden, daar ben ik zeker van.Of buitenkonijnen gezonder zijn dan binnenkonijnen weet ik ook niet, er is voor zover ik weet geen enkel bewijs voor. Mijn konijnen zijn gelukkiger buiten, die waren binnen gewoon niet op hun plek en dat is de reden dat ze naar buiten zijn gegaan want ze lieten duidelijk merken er niet van gediend te zijn in een huis te zitten. Dat is geen gezondheidsoverweging geweest. 7 oktober 2013 aangepast door Lonja
Boefje Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Nou gelukkig dat je goed nieuws hebt gekregen. Heb je weer een beetje rustig gevoel.
Lonja Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ohh ik had je bericht over hoe het bij de DA ging niet gezien! Had deze pagina voor het eten open staan en ben na het eten gaan typen, niet gezien dat er reacties bij gekomen waren!Maar wat goed dat het zalven helpt en dat het nu een kwestie van doorzetten is. Even niet leuk voor Stamper maar het dient ten minste wel zijn doel. Fijn! Je zal wel opgelucht zijn.En dat Lizzy nog steeds geen symptomen vertoont is ook heel mooi! Houden zo
Stamper2011 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben zeker opgelucht. Als er iets met mijn konijnen is, kan ik mij daar zo druk om maken, dan ben ik pas weer rustig als het allemaal weer achter de rug is. Echt ontzettend fijn dat het er nou weer veelbelovend uitziet. Kan ik vannacht weer rustig slapen. Ik heb nog aan de dierenarts gevraagd of er misschien nog dingen zijn die ik kan doen zodat ze minder vatbaar zijn voor van alles en nog wat. Maar volgens de dierenarts doe ik al alles wat ik kan doen. Lonja: Als een konijn ziek is en medicijnen nodig heeft, dan ben ik daar absoluut voor hoor. Zonder medicijnen was Stamper er ook niet meer geweest. Het zit hem vooral in de vaccinaties, dat ik zoiets heb van doe ik daar wel goed aan. Je kan jezelf alleen wel voor de kop slaan als je ze niet laat vaccineren en ze worden vervolgens ziek. Je wil alleen ook niet dat ze ziek worden door de vaccinaties. Het is toch elke keer weer een aanslag op hun gezondheid en als je al zwakke en kwetsbare konijntjes hebt.... Ik vraag mij gewoon af waar ik goed aan doe en ben ergens nog steeds op zoek naar een oorzaak voor alle ellende. Misschien moet ik het er maar gewoon op houden dat mijn konijnen pechvogeltjes zijn. Grappig om te lezen trouwens dat jouw konijnen het maar niks vinden binnen. Hier vinden ze het buiten maar niks, al denk ik dat Lizzy het uiteindelijk nog best zou kunnen waarderen. Stamper moet er in elk geval niks van weten.Ik vroeg mij af of er qua gezondheid verschil is tussen binnen en buiten konijnen, maar dat maakt dus niks uit. Weet ik dat ook weer.
CynthiatB Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 (aangepast) Jeetje, wat heftig allemaal. Maar wat geweldig nieuws dat het nu allemaal een heel stuk beter gaat!Heb je misschien al gekeken of je ze misschien speciale kruiden kunt geven? Misschien reageren ze daar heel goed op.Ik liep met Pip eigenlijk ook elke maand bij de dierenarts omdat ze niet wou eten, en eigenlijk wisten we nooit wat het nu was. Baarmoeder is er al uit, dus dat kon het niet zijn. De eerste dierenarts raadde me direct een echo en rƶntgen aan, want ja dit moest je onderzoeken. Omdat ik er niet van overtuigd was en eigenlijk ook gewoonweg het geld niet op de plank liggen toch nog even mee gewacht. Het is toen een hele tijd goed gegaan.En in een keer ging het weer fout. 2 keer binnen 2 weken tijd. Toen ben ik na gaan denken, wat was er veranderd? Na heel diep nadenken gaf ik haar in de 5 maanden dat het goed ging af en toe gedroogde Papaja. En was het begonnen sinds Bram er bij is gekomen. Dit deelde ik met de dierenarts en eigenlijk omdat ze er ook niet constant last van heeft dacht ze niet aan echt een probleem wat constant er is. De dierenarts zei me toen dat het waarschijnlijk zo was dat ze wanneer ze veel haar binnenkrijgt want mevrouw is een poetsmevrouwtje ze het allemaal niet zo goed kan verwerken.Toen heb ik de werking van Papya eens opgezocht, en wat blijkt: Het stimuleert de eetlust en spijsvertering. Versterkt het imuunsysteem, versterkt de botten, gezichtsvermogen, goed voor de huid, ontstekingsremmend, goed voor de spieren, helpt tijdens zwangerschap. Maagversterkend, wondhelend, natuurlijk wormmiddel.Papaja werkt dus heel goed voor Pip. Ik geef haar nu ook af en toe gedroogde mango stukjes, dit blijkt ook heel goed te zijn voor de darmflora. Het blijft nu weer uit, dus ergens heeft ze er wel erg baat bij! Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Wie niet waagt wie niet wint!http://www.bunnybunch.nl/konijnen/kruiden-voor-konijnen.html 7 oktober 2013 aangepast door CynthiatB
Aanbevolen berichten