Dollie Geplaatst: 26 september 2013 Geplaatst: 26 september 2013 Louis is gewoon heel ziek, ik vind het al mooie vooruitgang! Met Noddy en Snorrie had ik pas ruim een week nadat het allemaal begonnen was zoiets van oké, ze zijn er door, ze gaan het gewoon halen. En toen heeft het nog eens een ruime week geduurd voordat ze sterk genoeg waren om weer naar huis te gaan.
manon24 Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Geplaatst: 26 september 2013 Enorme vooruitgang mensen!!! Louis heeft vandaag voor het eerst korreltjes gegeten !Ik ben nu om 10 uur de konijnen bij mijn vriend gaan verzorgen. Aangezien hij heel vroeg les had geef ik het eten liever zelf omdat ik ze dan een tijdje in de gaten kan houden en kan zien wie wat eet. toen ik toekwam en rammelde met de korreltjes kwam Louis met een sprong (eerste keer sinds dagen!) uit de wc en liep hij ernaartoe. Hij heeft er misschien maar een paar gegeten maar ik vind het super! Hij heeft even rondgehuppeld, leek wat alerter en dus niet in elkaar gedoken en is dan in een mandje gaan liggen in een bunnyflop :oh: ...Ik kon mijn ogen niet geloven en mijn vriend geloofde me ook niet toen ik het zei. Heb dan maar een foto als bewijs getrokken.Ik ben enorm enorm opgelucht dat er terug leven in dat lichaampje zit hoor. Iris je zal waarschijnlijk gelijk hebben gehad ivm met de baycox! Hij heeft het gisteren niet meer gehad (we zijn beginnen behandelen op zondag) en dat zou misschien verklaren waarom hij nu zo wat levendiger overkomt EN wat eet.
Lonja Geplaatst: 26 september 2013 Geplaatst: 26 september 2013 Oh wat fijn om te horen! Echt supergoed!!! Ben heel blij voor je. Ik dacht weer toch ff hier komen checken hoe het is en dan is dit natuurlijk geweldig. Komt vast wel goed, nu nog gaan poepen natuurlijk. Dan komt het allemaal wel weer op gang en is het alleen nog een kwestie van aansterken. Duurde hier echt een dikke week eer Klaver weer brokjes at.Maakt niet uit dat er amper een paar brokjes in gaan en geen hooi, gewoon lekker veel verschillende soorten groenvoer geven en tussendoor steeds nieuwe dingetjes aanbieden. Dat hooi dat komt later wel weer en die brokjes ook. Slim van 'm dat ie een bunnyflop in het mandje doet, want zo'n mager konijn die een bunnyflop op de grond doet vond ik er maar pijnlijk uit zien en klonk ook pijnlijk Wat een opluchting om 'm te zien lopen en helemaal om een bunnyflop te zien maken zeker?
manon24 Geplaatst: 27 september 2013 Auteur Geplaatst: 27 september 2013 Haha ja ik kon mijn ogen niet geloven toen hij zich zomaar even liet neerploffen :mdr:Gisterenavond heeft hij geen korrels meer gegeten maar wel groenten. Vanochtend stuurde mijn vriend om te zeggen dat hij een paar korreltjes had gegeten, citroenmelisse, een paar hapjes wortel en blaadjes van wilgentakken. Het is steeds heel weinig want het zijn elke keer maar een paar hapjes maar ik vind het al een enorme vooruitgang !
Lonja Geplaatst: 3 oktober 2013 Geplaatst: 3 oktober 2013 Hoe gaat het nu? Alweer een beetje lekker aan het eten? En alweer wat betere keutels?
manon24 Geplaatst: 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2013 Ik heb het heel druk gehad met de nieuwe lessen die zijn begonnen dus was vergeten een update te plaatsen .De konijnen doen het allemaal heel goed en nu we geen medicatie meer moeten geven moet ik de keutels nog eens laten nakijken. Nog geen tijd voor gehad dus dat gebeurt dan maandag.Iedereen eet goed en keutelt goed. Ik ben terug kunnen overstappen op hooi van de boer, dat ze opeens weer overheerlijk vinden en mijn portemonnee weer wat ademruimte geeft (kruidenhooi is veel te duur) . Louis komt snel weer aan. Bij Amber zijn alle botten zichtbaar ondanks het goede eten en keutelen dus daar moet nog wat aan gewerkt worden. Al met al heel opgelucht dus :mdr:
Lonja Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Nou mooi zo! Fijn dat het gevaar geweken is en dat ze allemaal weer beter lijken te zijn. Pff, heb je dat ook weer gehad. Alleen dat Amber nog niet echt aan komt is wel een beetje eng natuurlijk. Maar wellicht komt dat later wel, het is ook al supersnel dat Louis nu al weer zo goed aan komt. Het vliegt eraf maar het zit er bijna net zo snel weer aan gelukkig Blij te horen dat ze het allemaal overleefd hebben!
manon24 Geplaatst: 6 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2013 Ja dat heb ik dan ook weer gehad Nu hopen dat we de DA pas volgend jaar weer zien bij de inentingen en er verder niets meer gebeurt. Noortje was nog maar een maand of 2 genezen van haar abces of we zaten weer om de paar dagen bij de DA en medicatie toe te dienen. Nu vind ik dat we toch een beetje rust hebben verdiend .
xILYx Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Super dat het beter gaat!En ja, jij en je konijntjes hebben nu wel rust verdiend!
Aanbevolen berichten