Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Vorig jaar heb ik 1 van mijn konijnen in moeten laten slapen wat achteraf waarschijnlijk door E cuniculi kwam.

Met konijn bij dierenarts geweest maar die heeft deze diagnose nooit gesteld/geweten.

Nu heeft mijn andere (dwerg)konijn diezelfde (gelukkig nog heel lichte) symptomen.

Doordat ik net een auto ongeluk heb gehad en geen auto meer heb en het financieel heel zwaar heb kan ik niet met het konijn naar de dierenarts en heb ik gelezen dat een tijd Panacur geven het konijn heel erg kan helpen.

Nu is mijn vraag, welke Panacur, hoe en hoeveel geef ik dat?

Kan ik dan het beste hier de pasta kopen http://www.medpets.nl/panacur+hond+en+kat/ en hoe weet ik dan hoeveel ik moet geven?

Ik heb echt alles over voor mijn nijn, maar ik sta nu echt met mijn rug tegen de muur en wil wel dat ze beter word voordat het te laat is.

Wie kan mij helpen?

Geplaatst:

welke symptomen zijn het die je konijntje heeft? sommige symptomen komen namelijk bij andere ziektes/problemen ook voor. en de dosering bij panacur is heel verschillend dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. de dosering die mijn vorige nijntje kreeg was 2x daags 1 streepje gedurende 2 weken en daarna 1x daags 1 streepje voor zo lang als nodig. maar zoals ik al zei iedere dosering is anders, ik denk dat het echt het beste is om even naar de da te gaan en die even te laten kijken. misschien kan je overleggen of je in termijnen kan betalen?

Geplaatst:

Ik was nog helemaal vergeten te reageren dit weekend.

Nijntje is niet meer :(

In het weekend besloten om maandag naar de dierenarts te gaan, symptomen waren nog licht (niet geheel zindelijk meer en afentoe leek ze te slepen met een achterpootje en ze was iets afgevallen), zondag werd het opeens wat erger en maandagochtend lag ze dood in het hok.

Het is opeens supersnel gegaan, dit had ik echt niet verwacht.

Ik denk dat ook al was ik eerder naar de dierenarts gegaan, het waarschijnlijk niets meer uitgemaakt had :no:

Nu heb ik helemaal geen konijnen meer, misschien over een paar maanden weer (nadat ik alles zeer grondig ontsmet heb) weer maar nu even niet.

Jane 05-2006 / 09-2013

eib5.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .