Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn konijntje had last van een heel vies achterwerk. Ze plaste gewoon overal terwijl ze zindelijk is. Ik ging naar de dierenarts om te vragen wat er aan de hand was. De dierenarts voelde aan haar buikje, en zei dat ze weer gas in haar buikje had en dat haar darmstelsel stil lag(een paar maanden daarvoor heeft ze dat echt gehad en is ze net aan de dood ontsnapt, alle dierenartsen hadden de hoop al opgegeven...). Ik vond het al heel vreemd want vlak daarvoor af ze nog een plukje andijvie) Ik kreeg medicijnen mee en een spray om vliegen op afstand te houden. Nadat ik €110 ,- had betaald kon ik weer naar huis. In huis begon ik meteen met medicijnen en dwangvoederen. Na een week zag ik geen verbetering met haar achterkant ook al maakte ik dat elke dag schoon. Ik ben zelfs met haar in bad geweest, haar vacht daar beneden kortgeknipt en haar steeds gewassen zonder resultaat... Een paar weken later ging het al slechter met haar, als ze haar buikje wilde wassen begon ze te jammeren. Ik besloot om naar een andere dierenarts te gaan. Het bleek dat ze een ernstige blaasontsteking had en ook een blaassteen even groot als een walnoot in haar blaas. De steen moest operatief verwijderd worden. Dus als je konijn een vies achterwerk heeft probeer het eerst goed choon te maken, probeer in plaats van het vieze gedeelte nat te maken juist droog te houden met de droge bad methode. Je houdt je konijntje op de rug, en strooit veel maïzena poeder over het vieze achterwerk van je konijn. Je moet het er goed in wrijven en ook goed er uit kloppen en wrijven. Als het binnen een paar dagen niet verminderd ga dan meteen naar de dierenarts!!! En zeg zelf ook of de DA wil controleren op een blaasontsteking en blaassteen!!!

Geplaatst:

Het spijt me, maar ik vind het een beetje vaag zo allemaal. Je konijn had een vies achterwerk en de dierenarts constateert gas?? En vervolgens blijkt een paar weken later pas dat ze een blaassteen heeft maar als je zo lang geen verbetering ziet kun je toch redelijk aannemen dat er wat anders aan de hand is? En om nou maizena op een natte achterhand van een konijn te doen lijkt mij ook niet erg prettig voor het konijn. Heeft de dierenarts dat aangeraden? :arf:

Geplaatst:

Ik zie dat op zich wel werken, kippen wassen zich bijvoorbeeld ook met zand, en honden rollen als ze nat zijn in het zand om daarna de modder af te schudden. Maizena is dan geen zand maar kan me voorstellen dat het op eenzelfde manier werkt.

Geplaatst:

Je kunt het ook schoonmaken met een vochtig watje en daarna met een warme handdoek deppen tot de vacht handdoekdroog is. Helemaal zeiknat maken is nooit echt prettig.

Geplaatst:

Misschien is het beter om een konijnkundige dierenarts te bezoeken en te realiseren dat een konijn dat na een paar dagen niet opknapt, echt weer een nieuw bezoek aan de dierenarts moet hebben.

Achteraf praten 9met de kennis die je nu hebt) is altijd makkelijk.

Neem aan dat je op dat moment keuzes hebt gemaakt waarvan jij overtuigd was dat het de beste keus was.....

Gelukkig is het goed afgelopen...

Hopen dat het een leermoment is voor wanneer je konijn weer iets gaat mankeren...

Succes !!

En je schreeuwerige titel pas ik even aan...direkte hulp heb je immers niet nodig...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .