sanne040 Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 (aangepast) Onze Koos was sinds gistermorgen stilletjes en uit zijn hum, at niet, dronk niet, keutelde niet. Na een lange dag en nacht is ie sinds een uur of 7 vanmorgen weer helemaal fris en fruitig, lekker aan het eten (hooi) en drinken en gewoon weer aan het rondscharrelen. Hij poept alleen nog niet. Mag ik de aanname doen dat dit deze morgen wel weer op gang dient te komen? Anders gaan we alsnog met hem naar de dierenarts natuurlijk, het is al fijn dat ie weer zijn oude gedrag vertoont, maar ik heb er geen ervaring mee hoe snel t keutelen dan weer op gang komt.Alvast bedankt voor jullie feedback! 16 september 2013 aangepast door sanne040
Aniek Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Je hebt veel geluk dat Koos na zo'n lange tijd nu weer gewoon eet. De keutels kunnen nu ook nog komen.Maar een volgende keer niet het risico nemen om tot de volgende dag te wachten. Een konijn is een prooidier wanneer deze niet meer eet is hij echt heel erg ziek. Dat betekend dat 9 van de 10 keer ze het zonder direct ingrijpen van medicatie het ook niet redden. Je hebt nu heel veel geluk gehad, maar de volgende keer kan het fataal zijn dus hoe eerder je er dan bij bent hoe beter.
femmeke Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Helemaal eens met Aniek! Ik zou als hij tussen 12 en 1 nog niet gekeuteld heeft voor de zekerheid toch nog even langs de dierenarts gaan.
sanne040 Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Net nog wezen kijken, hij zit lekker te eten en drinken, wel al plassen maar geen keutels. Dierenarts gebeld en gaan zo langs, krijgt ie n middeltje om t weer op gang te brengen.
Aanbevolen berichten