Zomer Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 hallo allemaal, Wij hebben 3 weken geleden een hangoor konijntje erbij gehaald en toen hingen de oren. Nu staan ze sinds enkele dagen rechtop. Kan dit? Komt dit vaker voor?Ik kon hier niet veel over vinden op internet.
HJW Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Ahh ik weet dat Charita dat ook heeft gehad met 1 van haar konijnen. De oren zijn uiteindelijk wel weer gaan hangen bij die van haar.In dit topic kun je het verhaal en de foto's vinden. Was nog wel een jong konijntje.http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?67871-Kyra-en-Leyla
Charita Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 (aangepast) Ja mijn Leyla had dat ook, ineens plop de oren omhoog.Een paar dagen later had ze ineens een infectie aan de ogen, dat behandeld en een week later hingen de oren weer. Ze heeft alleen sinds die tijd niet van die slap hangende oortjes meer maar stevige hangoren.Ik weet nog steeds niet of het 1 wat met het ander te maken had of het gewoon toeval was. Het schijnt in ieder geval wel vaker voor te komen. Vooral als je konijntje nog klein is wisselen ze nog wel eens heb ik begrepen.Mijn andere konijntje had eerst 1 oor dat overeind stond en die hangt nu ook helemaal. Je hebt best kans dat de oren weer gewoon gaan hangen hoor, misschien is je konijntje er nog niet helemaal uit 15 september 2013 aangepast door Charita
Zomer Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Hallo HJW en Charita, bedankt voor jullie reactie! :-)Jaa het lijkt erop dat ze gewoon gelukkig is. We wachten af of de oortjes nog gaan hangen... en anders ja dan maar opstaande oren (is ook wel grappig)
I love Snuffy Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Het kan dat het zo blijft of dat ze maar voor de helft gaan hangen. Mijn moeder had vroeger ook een hangoor konijntje en opeens stonden de oortjes recht, later is het voor de helft gaan hangen maar dat zag er echt super lief uit 😍.
Zomer Geplaatst: 19 september 2013 Auteur Geplaatst: 19 september 2013 Ja het lijkt er een beetje op of ze kan kiezen of ze hangen en nu kiest ze voor opstaande oren haha
Djohn Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Denk dat het een dierenwinkel hangoor is dus een rasloosje een beetje van dit en dat. Dan kan het voorkomen dat klinkt logisch. maar is dat ook zo?
Syrabi Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Soms kunnen hangoorkonijntjes hun oren helemaal rechtzetten als ze iets bijzonders horen. Ascorbine tilt zijn rechteroor vaak horizontaal op. En ik heb ook eens bij Bètacaroteen gezien, toen ze hier net was en er een harde scooter voorbij reed, dat ze haar hangoortjes helemaal omhoog zette. Ze was heel erg geschrokken van de scooter.
Ainariel Geplaatst: 20 september 2013 Geplaatst: 20 september 2013 Ik heb ook een veeloor thuis: Stampertje. Zijn moeder was een staand-oor konijn en zijn vader is een hangoor. Stampertje mag kiezen. Ze hangen wel vaak, maar zitten ook regelmatig in vliegtuig-stand. En aangezien het een ontzettend nieuwsgierig konijn is, staan ze ook rechtop om maar niks te missen. Vooral als je vraagt of ie zin in wat lekkers heeft. Ploep! Meteen 2 van die flappers de lucht in. :mdr:Zolang je geen gezondheidsproblemen ziet hoef je je niet ongerust te maken denk ik.
Zomer Geplaatst: 21 september 2013 Auteur Geplaatst: 21 september 2013 hahaha ja ik denk dat dit dus ook een veeloortje is. Precies hetzelfde. Grappig :biggrin:
Reusje Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 Bedoel je echt volledig rechtop of zo wat vliegtuigmodel ?
ricksem Geplaatst: 21 september 2013 Geplaatst: 21 september 2013 wat ik vanmiddag had was echt grappig marley was aan het chillen dus gewoon beetje liggen suffen jeweetwel en ineens flop 1 oor omhoog en bleef even zitten en hup weer naar beneden nou ik lag echt in een deuk zowat vond dat zo grapppig:P
Aanbevolen berichten