knaco Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Hallo,Misschien weet je het wel maar mijn opa en oma verzorgen het konijntje van mijn nichtje die voor 3 jaar naar Noorwegen zijn. Dat konijn, Vlekje, heeft heel vaak diarree. Ze/we weten niet hoe het komt. Hij eet voer wat ze hebben gekregen van de dierenarts. Nu dacht ik om kruiden te geven tegen diarree... Kan dit of krijgt hij daar dan waarschijnlijk weer diarree van?Ik denk zelf aan Vrouwenmantel en/of Kamille en wanneer hij dan toch diarree heeft misschien Bonenkruid of Varkensgras of Paardenbloem. Ook misschien nog wat Heidesoorten. Kan dit of niet? En zo ja, welke dan?
Sonja1990 Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Hoeveel groenvoer krijgt hij? En hoeveel biks?Diarree / Blindedarmkeutels laten liggen (wordt vaak met elkaar verward omdat platgestampte bdk's ook op diarree kunnen lijken) kan te maken hebben met voeding. Maar je hebt bijv. ook de wat viezere slijmerige langwerpige zachte keutels die weer op wormen kunnen duiden. Ik denk dat je niet met kruiden moet gaan rommelen voordat je de oorzaak ervan weet...
Aanbevolen berichten