Bugatti Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Volgende week wordt onze lieve Bugatti gecastreerd. Hij is een dikke 5 maanden oud. Ik vind het best wel spannend!:eek: Iemand nog tips hoe we het hem zo aangenaam mogelijk kunnen maken voor, tijdens en na het gebeuren? Ik las een topic ergens over het geven van rescue remedy, is dat verstandig om te doen tot het moment van de operatie ivm stress? Vind het zo sneu voor hem, maar over een paar weken krijgt een een dinnetje uit het asiel, dus het is even noodzakelijk..
Caatje1988 Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Komt vast helemaal goed met hem hoor:)Enigste wwaar je op kan letteb is of ie wel pijnstiller meekrijgt van je da.En daarna moet ie weer goed gaan eten,maar voor de meeste rammen is het ppeulenschil hoor Voor een voedster is het ingrijpender.(Voor het baasje is het altijd erg )
Reusje Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Dat komt wel goed niet teveel stress hebben want dat voelt jouw konijntje ook hé.Gewoon denken dat er zoveel konijntjes voor dat van jou allemaal al hetzelfde hebben gehad en die lopen nu met een prachtig vriendinnetje rond te springen.
080509 Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Ik was ook erg zenuwachtig toen ik mijn kleurdwerg liet castreren. De operatie verliep erg goed. Waar ik erg van schrok, en wat jij ook wel gaat zien, is dat je konijn erg sloom en zielig lijkt van de operatie. Dit is normaal en zal overgaan. Zorg dat hij het warm genoeg heeft, omdat ze niet goed hun temperatuur kunnen regelen na de narcose. Zorg ook dat hij veel hooi heeft, wat biks en zorg dat je zijn favoriete voer/snoep/groente in huis hebt, voor het geval hij moeilijk te porren is voor eten. Hij moet eten! Zorg ook dat hij niet op zaagsel zit, maar op zachte handdoeken, omdat bodembedekking de wond kan irriteren. En verwen hem lekker verder, zorg dat hij pijnstilling heeft gehad en laat hem vooral rustig bijkomen.
Bugatti Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Bedankt voor de bemoedigende woorden. Goeie tip over de handdoeken en de pijnstillers, ga ik zeker op letten. Komt vast goed.
Aanbevolen berichten