Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn konijn vanmorgen laten castreren. ik heb een pijnstiller meegekregen die ik heb vanavond moet geven (nu dus).

nl. novacam 0,5 mg/ml

letterlijk overgenomen uit bijsluiter:

diersoorten waarvoor het diergeneesmiddel bestemt is: KATTEN!!!

ze had wel uitgelegd dat er in de bijsluiter een andere dossering zou staan maar dat mr jennings de dosering voor vier kilo nodig heeft.. HIJ WEEGT MAAR 1,3 kilo!!

Help please.. heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt en kan ik hem dit gewoon geven..

ik heb een spuitje meegekregen dat ik moet vullen tot aan 4 kilo had ze uitgelegd.

help! anders geef ik mn konijn dadelijk een overdosis!!

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn weinig middelen geregistreerd voor konijnen, maar deze medicatie mag wel gerust gebruikt worden. Konijnen 'verwerken' medicijnen veel sneller dan katten en moeten o.a. daarom meer hebben. Ik zou me gewoon aan de instructies van de dierenarts houden, klinkt prima zo.

Wat je wel kan doen is afwachten of hij wel pijnstilling nodig heeft (Mr Jennings = een hij neem ik aan?) meestal hebben rammen dat namelijk niet. Als hij nu alweer eet en levendig is dan heeft hij het vermoedelijk niet eens nodig.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Ik heb echt super blij met je reactie, want ik zat m echt ff te stressen hier! Ik was bang dat misschien niemand het zou weten.

Mr. Jennings heet hij inderdaad!

Hij is super levendig, hij drinkt wel aanzienlijk meer dan voor de operatie, maar ook toen dronk hij al gewoon goed. Hij eet heel goed, hij gaat er zelfs naar op zoek. Hij tjoept lekker rond.. hij komt bij mij op de bank kijken wat ik aan het doen ben, hij is heel levendig.. Dus dat is allemaal heel positief!

nog 4 weekjes en dan mag hij een leuk maatje gaan uitzoeken!!

nou dan ga ik m nu maar de pijnstilling geven..

Geplaatst:

Super bedankt voor de reacties, qua pijnstillers, hij kan nooit ziek worden ofzo als ik m wat minder pijnstillers geef toch? i.p.v. voor 4 kilo, 3 kilo geef.. dus 3 mg i.p.v. 4 m.g. dan heeft hij toch wat pijnstilling maar zeker niet te veel.

Geplaatst:

Maar als hij het zo goed doet waarom zou je het dan nog geven? Bij twijfel natuurlijk op de dierenarts afgaan maar het lijkt mij niet nodig. Als je minder geeft werkt het ook minder.

Geplaatst:

Konijnen hebben inderdaad meer nodig dan bijvoorbeeld katten. Dus het kan zijn dat die dosis gewoon goed is. Als je konijn inderdaad er lekker levendig uitziet, eet, drinkt en poept, dan zou ik bij twijfel hem gewoon niets geven en morgen zodra het kan een dierenarts bellen. Geeft die groen licht, dan geef je het hem alsnog. )

Geplaatst:

Ik lees wel op internet dat konijnen niet snel laten zien dat ze zwak of ziek zijn(ook pijn niet laten zien), omdat ze in de natuur dan verstoten worden.

Daarom heb ik hem toch de pijnstilling gegeven en ga ik morgen de dierenarts bellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .