Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, mijn nijntje heeft schurft en nu voeg ik me af of je ze dan met zo'n tekenkammetje die haren moest borstelen want ze heeft er een spuitje voor gekregen en de dierenarts zei is over over twee weken maar geloof niet dat het zo makkelijk werkt?

Geplaatst:

Een kammetje haalt niks uit bij schurft.

Schurft is een parasiet die in/onder de huid zit.

Vlooien en andere beestjes zitten tussen de haren dus dan heeft een kammetje wel weer nut.

Het hangt er net vanaf wat voor een spuitje je nijn gekregen heeft?

Heeft je nijn echt een prik gehad of een pipetje op de vacht?

Maar meestal is een pipetje anti-beestjes genoeg, ik zou er wel opletten dat je na 2 weken even terug gaat naar de dierenarts om te kijken of het echt weg is. Misschien is er nog een spuitje nodig.

Ik zou in ieder geval het hok en de spullen van je nijn de komende tijd goed schoonhouden, kans dat die parasieten overal in gaan zitten denk ik zo....

Als je die programma's op tv kijk over dierenpolitie enz...

Zie je ook vaak honden met schurft, en hoe erg ze er ook uitzien met alleen een dagelijks shampoo bad (speciaal tegen schurft) komen ze er ook vanaf.

Ik zeg niet dat je je konijn moet gaan wassen, maar dit is alleeb om aan te geven dat het wel simpel kan zijn.

Succes met je nijn ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .