Caatje1988 Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Hoi iedereen Ik ging net de konijnen hun middageten geven.En marley reageerde niet :(Beetje lusteloos leek ie wel. Ik mocht hem zelfs uitgebreid aaien wat normaal noooiit kan bij hem.Alles voorgehouden wou niet eten...Dus da maar gebeld en ik kon gelijk langskomen.Blijkt meneer beginnend gas te hebben en rechtsonder flinke haken aan alle kiezen aandie kant:(De da kon hem gelukkig gelijk helpen aan dehaakjes dus ij kon hem achterlaten(Compliment gehad dat ik er zo snel bij was...)Bah ik baal hier zo vavan en ik hoop dat alles goed gaat...Ze kiezen staan ook flink scheef blijkt het, dus een grote kans dat dit nog maar het begin is dat meneer om de 3 maanden heen moet :(Maar dit zal de tijd moeten uitwijzen. Als dit het geval is weet ik niet wat ik moet doen hoor...de kosten ervan om de 3 maanden weet ii niet of ik dat wel kan ophoesten :(Zeker aangezien ik ivm mezelf op advies van de dokter een dag minder moet gaan werken in de week...:(Bah ik baal hier echt zo van, me arme marley :( bah bah bah!!!!
Christaaa Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 geen paniek! Eerst moet marley maar eens beter worden en dan pas zorgen maken over de volgende keer. Met voeding kun je waarschijnlijk heel wat opvangen.beterschap! Goed dat je gelijk actie ondernomen hebt.
Caatje1988 Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Net een belletje gehad vsn de da ik mag hem zo gaan ophalen me suffe schatje Met voeding kan inderdaad een hoop goed doen.Enige nadeel is dat ik van de ss naar hfst over wou gaan stappen en dus vanmorgen een 15 kg zak hfst gehaald heb..Maar dat is dan voor tosca en gregory En marley en nijntje blijven op de ss.(Of is trovet beter voor nijnen met haakjes?)Dank voor je berichtje christaaa
Gast Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Heel goed dat je meteen actie hebt ondernomen. Niet meteen in paniek raken hoor, ik heb ook een ventje met een scheef gebit en die is al meer dan een jaar niet meer bij de da geweest.Sommige mensen zweren bij trovet, maar zelf geef ik nog steeds ss. Ik ben van mening dat goed hooi eten vele malen belangrijker is dan welke biks ze krijgen.
nalapuk Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Dat is schrikken! Beterschap voor Marley, hartstikke goed dat je zo snel naar de dierenarts bent gegaan!
Caatje1988 Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Hij is weer thuis Uit de vervoersbak vandaan gelijk rondjes rennen. Voor hoever dat mogelijk is met ze dronken narcoselijf.Het is zielig maar ziet er wel grappig uit als die kont iedere keer omvalt...Alles is geod gegaan gelukkig, hij had dus overal behalve linksboven flinke haken zitten maar gelukkig geen wondjes in ze bekje.Nu aan de gang met carpofen en metacloral. (Om 4 uur vanacht de eerste portie) en met dwangvoer ff aankijken of ie zometeen zelf wil eten.En kwa voeding is inderdaad het hooi het belangrijkste maar het is helaas een hele slechte hooi eter. (Bijna alles al geprobeerd)Heb nou wel vandaag dat compact gras gehaald, bij de andere 3 is het een groot succes. Hopelijk bij hem ook.Vandaar mijn vraag over de ss of trovet.Bedankt voor jullie lievr berichtjes doet me heel goed (Ben een flinke stresskip en doordenker met dit soort dingen)
Caatje1988 Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Nou meneer is goed bijgekomen van de narcose hij is nu alleen nog een beetje wiebelig.Heb em net in de transportbox gezet en hem daarin de metacloral gegeven en toch maar 2 spuitjes (20 ml) dwangvoer gegeven omdat ie nog niks gegeten had.Alleen vanmorgen ze brokjes nog.Vnacht om 4 uur mag ie de pijnslilling hebben en weer metacloral.Ff kijken of ie dan wat wil eten, anders ook dwangvoeding er weer bij.
kruimel_love Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 veel succes met de medicijnen! om 4 uur 's nachts?! arme jij!
Caatje1988 Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Dat maakt me niet zoveel uit kan daarna weer lekker me bed in duiken Maar meneer zat net lekker van een plukje hooi te genieten
Caatje1988 Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2013 Het gaat ondertussen een stuk beter met marley Hij zit weer lekker aan de brokjes en aan het hooi.Hij is alleen niet zo happig op groentes sinds maandag?Meestal hoor je dat konijnen als eerste juist weer aan de groenten gaan...Raar konijn.Ik geef nog wel de carprofen en metacloral beide 2 maal daags.Morgenochted alleen de metacloral, ff kijken hoe ie zich gedraagd.Zijn keutels zijn nog wel aardig klein,Dus ik denk dat ik de metalcloral gewoon opmaak met hem.Morgenochtend de da ff bellen of dat goed is.
Caatje1988 Geplaatst: 29 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2013 Da ff gebeld net ik moet inderdaad nog even doorgaan met de meracloral tot zijn keitels weer normale grootte hebben.Carprofen heb ik vanmorgen niet gegeven, maar hij lijkt ze eigen goed t3 voelen
Yvon16 Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Wat fijn dat het beter gaat!Heb je qua hooi ook al die van homefriends geprobeerd? Ik heb nu premium nature met smaak brandnetel & goudsbloem.Hier wou een van mijn nijntjes ook geen hooi eten en dit eet ze heeeeel graag, de andere smaken niet! Succes.
Caatje1988 Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 Die heb ik nog niet geprobeerd nee, maar verder bijna alle soorten die ik hier in de buurt kan vinden.Heb nu weidehooi (zak can 3 kg) en dit word redelijk gegeten.Heb nou ook op advies van de DA de brokjes aan het halveren zodat vooral marley meer hooi gaat eten.Van 60 gram ss naar 30 per dag.En heb van de week ook dat compact gras gehaald waar een topic over is in het voeding gedeelte dit word gelukkig ook goed gegeten, dus het komt helemaal goed. Thanx voor de tip
Aanbevolen berichten