Ga naar inhoud

Heb jij een binnen of buitenkonijn? Doe dan mee met deze poll!


Wortel76

De vraag:  

83 leden hebben gestemd

  1. 1. De vraag:

    • Ik heb een buitenkonijn dat nog nooit gas heeft gehad.
    • Ik heb een buitenkonijn dat wel eens gas heeft gehad.
    • Ik heb een binnenkonijn dat nog nooit gas heeft gehad.
    • Ik heb een binnenkonijn dat wel eens gas heeft gehad.


Aanbevolen berichten

mijn buiten konijnen hadden ook nog nooit gas gehad, (zijn inmiddels verhuisd na me ouders, werd te druk hier en hun konijntjes waren overleden)

1 van mijn binnen konijnen wel.(heel vaak zelfs)

stomme is ze kregen alles hetzelfde alleen hadden ze buiten ook gras,(binnen niet) binnen hebben ze wel meer ruimte (halve woonkamer per koppel). buiten een kooi met ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou het kunnen zijn dat buitenkonijnen meer hooi gaan eten als het kouder wordt en in de seizoenen dat gras goed groeit, veel gras tot hun beschikking hebben en dit dus volop kunnen eten, en dat daardoor gasproblemen minder voorkomen?

Het zou kunnen, maar het kan ook de frisse lucht zijn toch?

Buitenkonijnen hebben tenminste nooit een 'verwarmingslucht' bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet of het wat uitmaakt hoor. Ik heb altijd binnenkonijnen gehad en voor zover ik weet hebben mijn twee raskonijnen maar 1x een gas aanval gehad. En de andere die is overleden heeft toen ze ziek was gas gehad en tja Bailey die heeft constant gas maar dat is ook geen gezond konijntje helaas. Hij heeft vaak wel last van zijn buikje tijdens de rui en nu dus na die operatie heeft hij er constant last van. Bovendien hoezo zou een buitenkonijn meer beweging hebben dan een binnenkonijn? Ik denk eerder dat het met voeding te maken heeft. Misschien verandering van voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het overgrote deel van buitenkonijnen alsnog gewoon op de tegels zit inderdaad, je hebt veel oppervlak gras nodig om meerdere konijnen onbeperkt van gras te voorzien, loslopen is ook maar beperkt gras. 50 Vierkante meter is net aan qua hoeveelheid gras voor 4 konijnen ben ik achter. Dat heeft bijna niemand zo.

Als het al zo is dan vraag ik me ook af of het 'm in gras eten zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .