Evee Geplaatst: 13 oktober 2007 Delen Geplaatst: 13 oktober 2007 In dit topic houden wij bij waar en wanneer er uitbraken zijn van besmettelijke ziektes voor konijnen, dit om het overzichtelijk te houden voor de konijneneigenaren, en om er voor te zorgen dat ze indien nodig extra maatregelen kunnen nemen om besmetting tegen te gaan. Denk dan bijvoorbeeld aan het plaatsen van insectengaas om het hok of de ren heen, zorgen dat de inentingen op tijd zijn gegeven en zorgen voor een extra goede hygiëne. Meldingen 2020 10-03-2020 RHD/VHS 2 in de regio Eindhoven, Noord-Brabant 13-04-2020 Myxomatose in Arnhem, Gelderland 06-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 in omgeving Roermond, Limburg 10-07-2020 Myxomatose op Neeltje Jans, Zeeland. 10-07-2020 VHS/RHD 2 in Duitsland, in de grensregio bij Enschede, Overijssel 17-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 , in de Achterhoek, omgeving Aalten, Gelderland 29-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Arnhem, Gelderland 01-08-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Gent, Oost-Vlaanderen (België) 03-08-2020 Myxomatose in Colijnsplaat, Zeeland. 04-08-2020 Myxomatose bij Haarrijnse Plas in Utrecht 01-09-2020 Myxomatose Kedichem, gemeente Vijfheerenlanden, Utrecht 22-09-2020 Myxomatose in Amsterdam, Noord-Holland 01-10-2020 Myxomatose in Zoetermeer, Zuid-Holland 12-10-2020 Myxomatose in Vianen (plas Middelwaard), Utrecht 13-10-2020 Myxomatose in Amsterdam (Sloterdijk), Noord-Holland 14-10-2020 Myxomatose bij Lexmond, Zuid-Holland 05-11-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Nuenen, omgeving Eindhoven, Noord-Brabant 13-11-2020 VHS/RHD 1 in Zottegem, Oost-Vlaanderen, Belgie Voor meldingen uit eerdere jaren, bekijk het artikel met myxomatose en VHS meldingen, vanaf 2007. Vragen over deze virussen en welke preventieve maatregelen je kan nemen? Meer informatie in in het informatieve artikel over de ziektes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/myxomatose-en-vhs-rhd-1-en-2-bij-konijnen Heb je een melding van een besmettelijke ziekte, post het dan hieronder. De melding zal na het verwerken in deze post verwijderd worden. Dit topic is ook niet bedoeld voor verdere berichten, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Michelle110 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed. Nuenen (omgeving eindhoven). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2020 1 uur geleden zei Michelle110: Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed. Nuenen (omgeving eindhoven). Wat zonde, veel sterkte met het verlies. Welke ziekte betreft het? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 2 uur geleden zei Michelle110: Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed. Nuenen (omgeving eindhoven). Heel veel sterkte met het verlies! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Michelle110 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 Dank jullie! Het betreft denk ik RHD 1 of 2. Geen verdere symptomen ‘s avonds (allen bij eentje die was wat rustiger maar wilde wel nog eten) en smorgens gestrekt en dood in het hokje. 🙁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten