Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Sinds een paar dagen ademt lot zwaar als ze rustig ligt, soms ook iets piepend. Ze ligt gewoon rustig dan dus niet met haar kopje omhoog ofzo. Het is niet continue en als ze eet of loopt dan hoor ik het niet.

Ze eet normaal, normale keutels en zie verder geen snot. Gedraagt zich zoals anders... Alleen dus die ademhaling.

Zou het gewoon zijn dat ze meer geluid maakt in haar slaap? En kan dit ook komen als ze iets ouder worden (lot is nu bijna 5 jaar)?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Geplaatst:

Ik heb een konijn met zware ademhaling.

Heb al twee röntgenfoto's laten maken en de diagnose is asmatisch bronchitis.

Een ouder konijn kan ook vocht achter de longen of iets aan haar hart hebben.

Ik zou wel even langs de DA gaan.

Geplaatst:

Maar bij vocht achter de longen zou ze toch continue moeizaam moeten ademen?

Nu is het alleen als ze slaapt en dan ook niet continue. Mw zit nu bijv en ademt dan geheel normaal.

Zit te twijfelen over naar de da gaan. Lot raakt er erg gestrest van en is er drie weken geleden al opgenomen geweest...

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Gaat weer goed met lot, heb het vandaag niet meer gehoord!

Opname was ivm diarree en soort van waterbuik zoals de da het noemde. Kreeg er geen dwangvoer in dus had de dierenarts het geprobeerd. Na een nacht opname belden ze dat het bij hen ook niet lukte. Gelukkig is ze thuis weer zelf gaan eten.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .