Petra66 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Hallo,Ik heb 2 konijnen die al hun hele leven (3 jaar) bij elkaar zitten. Nu is 1 konijn heel ziek. Ze eet slecht, wil niet drinken en heeft pijn. Vanmiddag bij DA geweest en druppels, dwangvoer en alles gekregen (nou ja, gekregen....). Ben bang dat het niet goed komt. Nu zei de dierenarts dat ik ze apart moet zetten zodat ik kan zien of ziek konijn eet en keutels maakt.Op zich logisch, maar ik vind haar nu zo eenzaam! En als ze pijn heeft en het gaat niet goed vind ik het vervelend dat ze vannacht alleen (voor t eerst van haar leventje) zit. Of denken konijnen niet zo en is juist de rust goed voor haar?
Gast Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Moeilijk dit. Het is waar dat het makkelijker is om te controleren of ze eten en keutelen als ze alleen zitten, maar het vriendje kan ook juist veel steun bieden.Meestal zet ik mijn zieke dieren wel apart, behalve als ik merk dat het beter is voor ze om samen te zitten. Wat heeft ze volgens de dierenarts? Als de kans op overleven heel klein is zou ik ze samen laten denk ik, maar anders is apart zetten toch beter.Heb je de mogelijkheid haar vriendje naast haar te huisvesten? Op die manier is ze niet helemaal alleen en kan je alles toch beter controleren.Beterschap voor haar, ik hoop dat ze er bovenop komt.
Petra66 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2013 De DA weet het niet precies. (nog) geen gas, maar kan blaasontsteking zijn maar kan ook iets anders zijn. Voornaamste symptomen nu: zeer weinig eten, pijn en geen keutels en ze heeft koorts. DA vond het zorgelijk maar ze hoefde niet opgenomen. Moet morgen bellen hoe het gaat.Vriendje zit in hok onder haar.Zit te denken om ze vannacht toch maar samen te zetten en dan morgenvroeg weer apart.
Gast Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Dat is ook een optie ja. Je geeft dwangvoer, dus dan weet je zeker dat ze iets gehad heeft voor de nacht en als ze echt niet keutelt dan herken je over het algemeen de keutels wel mochten ze er morgenochtend opeens toch zijn. Mijn voedster wilde pasgeleden ook niet echt opknappen totdat ze weer bij zus en vriend mocht, dus soms doet het ze ook gewoon goed.Bij koorts klinkt een ontsteking wel aannemelijk, hopelijk doen de medicijnen goed hun werk.Heel veel sterkte, geef de moed niet op!
Domino Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Wat was de temperatuur van je konijn dan? Sommigen denken namelijk dat dat dezelfde temp is als bij een mens, maar een konijn mag ongeveer max 39,5 zijn, daarboven wordt het koorts. Zorg er ajb wel voor dat ze nu vannacht niet teveel afkoelt, een ziek konijn kan zijn/haar temperatuur niet goed onder controle houden.
Petra66 Geplaatst: 21 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2013 DA heeft temperatuur gemeten, ze had 40.5 vanmiddag. Ze vond het wel goed om haar buiten te zetten. Zit in bovenhok dus niet op de grond. Heeft heel veel hooi en stro.Ik heb een handdoekje in het hok gelegd maar die gooit ze voortdurend van haar af. Het lijkt iets beter te gaan, was net zelf aan het drinken uit haar fles maar wil nog niet zelf eten.Ik denk dat ik voor vannacht een flesje met warm water in haar hok leg, of een kruik. Of zou ze dan te warm worden?
Aanbevolen berichten